Główną ideą projektu realizowanego dla Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II. stopnia im. Mieczysława Karłowicza przy ul. Solnej 12 było zaprojektowanie funkcjonalnej i przyjaznej przestrzeni szkolnej. Uznaliśmy, że sam proces planowania wymaga zdiagnozowania potrzeb codziennych użytkowników, dlatego poprosiliśmy uczniów o stworzenie map mentalnych, które zawierały własne odczucia, doświadczenia, ale przede wszystkim artykułowały sugestie związane z jej przekształceniem. Podejście wykorzystujące model współpracy pozwoliło na pogłębioną analizę kontekstu przestrzeni i umożliwiło zmapowanie oczekiwań względem jej nowej aranżacji. W oparciu o konsultacje, miejsce znajdujące się we wnęcę obok sklepiku szkolnego zostało przekształcone w przestrzeń charakteryzującą się łączeniem różnych funkcji: nieprzyjazne i mało atrakcyjne miejsce zamieniliśmy w strefę odpoczynku i relaksu, ale jednocześnie w przestrzeń nadającą się do przeprowadzenia warsztatów. Inspirując się filozofią niderlandzkiego architekta Hermana Hertzbergera, dotychczasowe bezbarwne, zindywidualizowane miejsce przy szkolnej kantynie nabrało wspólnotowego i otwartego charakteru dzięki umieszczeniu wielkiego stołu, wokół którego ustawiono rzędy mobilnych ławek w kształcie węża. Elementem uzupełniającym wystrój przestrzeni są półki, na które można odłożyć książki. Z racji znajdującego się obok wyjścia na patio zadbano o to, aby meble mogły zostać przeniesione w łatwy i swobodny sposób na zewnątrz budynku. Przy wyborze materiałów kierowano się estetycznością i odpornością, dlatego meble znajdujące się w przestrzeni zostały wykonane ze sklejki pokrytej dwustronnym laminatem HPL.
Lokalizacja: Poznań, Polska
Rok: 2018
Status: Zrealizowany
Klient: Rada Rodziców Szkoły
Zespół: Jola Starzak, Dawid Strębicki, Luis Gómez Soriano, Zuzanna Wysoczyńska
Zdjęcia: Mateusz Bieniaszczyk
Chcesz być na bieżąco?
Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!