Projekt wnętrza apartamentu autorstwa Krzysztofa Mirucia to przykład konsekwentnie zrealizowanej koncepcji przestrzennej, opartej na połączeniu funkcjonalności z estetyką opartą na prostocie formy i neutralnej palecie barw. Całość została zaprojektowana w sposób odpowiadający współczesnym potrzebom użytkowników – z wyraźnym podziałem na strefy dzienną, prywatną i pomocniczą. Strefa dzienna, obejmująca salon, jadalnię i kuchnię, została ujęta w otwartym układzie, ale poszczególne funkcje wizualnie oddzielono dzięki zastosowaniu przeszkleń z czarnymi ramami, elementów meblowych o różnym rytmie i geometrii oraz starannie dobranego oświetlenia.
Nie zdecydowano się na budowę pełnych ścian między strefami, dzięki czemu wnętrze pozostało przestronne i przejrzyste. Efekt wzmocniły duże lustrzane powierzchnie oraz zintegrowane systemy przechowywania, które nie zaburzają proporcji pomieszczeń. Posadzki z jasnego drewna o jednolitym usłojeniu prowadzą optycznie przez cały apartament, co dodatkowo porządkuje jego strukturę i pozwala zachować spójność wizualną.
W projekcie zastosowano wyważoną kompozycję materiałową. Dominują powierzchnie matowe, tekstury naturalnego drewna oraz szkło w połączeniu z ciemnymi metalami. Ściany pokryto panelami fornirowanymi w odcieniach ciemnego orzecha z pionowym rytmem, który buduje poczucie ładu i wizualnie wydłuża przestrzeń. W strefie wypoczynkowej uwagę przyciąga duży, tapicerowany narożnik o miękkiej linii, który kontrastuje z rygorystycznymi formami zabudów i frezowanych mebli.
Znaczącą rolę w kompozycji wnętrza pełni światło. Zastosowano tu różne jego typy – od rozproszonego oświetlenia liniowego w sufitach podwieszanych, przez akcentowe oprawy wiszące, po precyzyjne reflektory punktowe. Każdy z tych elementów nie tylko doświetla konkretne strefy funkcjonalne, ale również współtworzy atmosferę wnętrza. Światło odbijające się od lustrzanych płaszczyzn i ciemnych paneli modeluje przestrzeń i podkreśla strukturę materiałów.
Projekt wnętrza Krzysztofa Mirucia nie odwołuje się do spektakularnych efektów wizualnych, lecz skupia się na jakości detalu i funkcjonalnym podejściu do projektowania. W sypialni centralnym punktem jest zagłówek łóżka zintegrowany z pionowym układem paneli i minimalistycznymi kinkietami po obu stronach. Niejednoznaczna granica między ścianą a sufitem została dodatkowo podkreślona zastosowaniem luster na suficie, co nie tylko optycznie powiększa przestrzeń, ale wprowadza również wrażenie głębi.
W części kuchennej i jadalnianej pojawiają się zabudowy z frontami z anodowanego aluminium i szkła, które pełnią jednocześnie rolę ekspozycyjną i porządkującą. Smukłe, pionowe oprawy wiszące nad stołem jadalnianym wyznaczają strefę centralną bez konieczności fizycznego oddzielania przestrzeni. Użycie tkanin – zasłon i miękkich tapicerek – w stonowanych barwach dodatkowo łagodzi całościowy odbiór wnętrza.
Lokalizacja: Polska
Projekt: Krzysztof Miruć
Metraż: 115m2
Typ: mieszkanie prywatne
Rok: 2025
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
The Snow Apartment, zaprojektowany przez pracownię Penda, znajduje się w...
czytajKażdy miłośnik modernizmu po prostu zakocha się w tym miejscu!
czytajMieszkanie na warszawskim Gocławiu z dwukondygnacyjną biblioteką połączoną z klatką...
czytajProjekt autorstwa Ktura Architekci to nowoczesny dom zlokalizowany na Strzeszynie...
czytaj
Ilość komentarzy: 0