Zlokalizowany na warszawskiej Woli showroom leasingowy Skanska to przykład przemyślanej adaptacji niewielkiej powierzchni do potrzeb komunikacji z klientem biznesowym. Projekt, opracowany przez The Design Group, zrealizowano w nowoczesnym budynku Studio B.
W zaledwie 100 m² udało się stworzyć przestrzeń, która pełni równocześnie funkcję ekspozycyjną, reprezentacyjną oraz roboczą. Głównym założeniem było wsparcie procesu wynajmu powierzchni biurowych w sąsiednim wieżowcu Studio A poprzez pokazanie przyszłym najemcom wartości inwestycji – nie tylko na poziomie funkcji, ale również doświadczenia miejsca. Efekt ten osiągnięto poprzez zastosowanie modułowych rozwiązań aranżacyjnych, dużych przeszkleń otwierających wnętrze na kontekst urbanistyczny oraz klarownego podziału stref według funkcji. Mobilne meble umożliwiają szybką reorganizację układu pomieszczenia – od indywidualnych spotkań po prezentacje dla większych grup. Kompozycja przestrzeni wspiera także intuicyjne poruszanie się oraz komfort użytkowania, mimo ograniczonej powierzchni.
Istotnym elementem koncepcji showroomu stało się wdrożenie technologii wspierających nowoczesny model pracy i komunikacji. Przestrzeń została wyposażona m.in. w system zarządzania budynkiem BMS, który kontroluje zużycie energii oraz jakość powietrza. Zastosowano także elektroniczne systemy dostępu, takie jak Apple Key, umożliwiające użytkownikom bezdotykowe wejście. Innowacją jest również tzw. "wirtualne okno", będące interfejsem dla użytkownika do sterowania parametrami środowiskowymi wnętrza. Design wnętrza nawiązuje do struktury miejskiej poprzez geometryczne formy, surowe faktury oraz stonowaną kolorystykę. Na suficie zastosowano panele akustyczne inspirowane układem ulic, co przekłada się zarówno na walory estetyczne, jak i jakość akustyczną przestrzeni. Uwagę zwracają także autorskie kolaże Aleksandry Morawiak, których wielkoformatowe kompozycje nadają showroomowi indywidualny charakter, a zarazem stanowią narzędzie narracji wizualnej dla opowieści o projekcie Studio A.
Projekt showroomu Skanska konsekwentnie realizuje założenia zrównoważonego projektowania, typowe dla filozofii firmy. W aranżacji wnętrza wykorzystano elementy z odzysku – meble z poprzednich realizacji, logotypy oraz neony, które zyskały nowe funkcje w nowym kontekście. Wybór materiałów również wpisuje się w ideę świadomego projektowania – dominują naturalne surowce, takie jak drewno i tkaniny o niskim śladzie węglowym. Drewniane elementy meblowe oraz wykończenia wprowadzają ciepło i spójność z estetyką skandynawską, jednocześnie podkreślając zaangażowanie marki w tworzenie przyjaznych środowisku rozwiązań. Kolorystyka wnętrza opiera się na neutralnych barwach – bieli, szarości i przygaszonej zieleni – co sprzyja koncentracji i nie odciąga uwagi od głównego celu showroomu, jakim jest prezentacja inwestycji.
Lokalizacja: Warszawa/ Polska
Projekt: The Design Group
Typ: showroom
Metraż: 100 m2
Zdjęcia: W_SRODKU Fotografia
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Wizyta w gabinecie dentysty nie budzi w nas raczej pozytywnych...
czytaj„Kolmio+LIM” to salon kosmetyczny zlokalizowany w japońskiej Osace. Projektanci ze...
czytajPrezentujemy projekt adaptacji mieszkania na biuro w centrum Krakowa autorstwa...
czytajStudio projektowe M Moster Associates zaprojektowało biuro dla znanej agencji...
czytaj
Ilość komentarzy: 0