Hoogwegt jest największym niezależnym dostawcą produktów mlecznych i składników na świecie, działającym w ponad 130 krajach. Projekt biura firmy w Warszawie, które mieści się w budynku LIXA, wyszedł spod ręki pracowni BIT CREATIVE, która sięgając po wartości marki i jej wizję, stworzyła przestrzeń wizualnie odzwierciedlającą misję firmy.
Nowoczesne biuro Hoogwegt w Warszawie to 767 mkw. powierzchni. Głównym założeniem projektu aranżacji tej powierzchni było stworzenie funkcjonalnego wnętrza, które designem będzie nawiązywało do charakteru oraz brandingu firmy. Stąd też powtarzającym się motywem jest użycie koloru granatowego, wzorów graficznych oraz litery „H” zaczerpniętych z brandbooka. I choć na powierzchni biura znajdziemy różne pomieszczenia o różnych funkcjach, zarówno te do pracy, jak i te do organizacji spotkań, to tworzą one wizualnie jedną, spójną całość.
Program biura odpowiadający potrzebom Inwestora był priorytetem przy tworzeniu nowego układu oraz designu aranżacji. W tym przypadku chodziło o zaprojektowanie koncepcyjnie spójnej powierzchni, dlatego też ograniczona została paleta użytych barw oraz materiałów. Pomieszczenia przenikają się między sobą, co odzwierciedla m.in. projekt sufitów, który oparty jest na kwadracie oraz wykończeniu materiałami w takim samym szarym kolorze.
To właśnie projekt sufitów jest elementem, który zasługuje w tym projekcie na szczególną uwagę. W strefie wejścia oraz w jednej z sal konferencyjnych znajdziemy akustyczny sufit wykonany na zamówienie przez firmę Nyquista. Prostopadłościenne elementy z materiału typu PET tworzą ciekawą kompozycję naprzemiennie ułożonych pudełek z wycięciami o różnych kształtach - litery „H” nawiązującej do logotypu firmy, kwadratów, okręgów z miejscem na oprawę oraz półkoli.
W pomieszczeniach biurowych, w przestrzeniach typu open space oraz pozostałych salach spotkań z kolei zaprojektowano sufit również wykonywany według indywidulnego projektu, tym razem przez firmę Morrow Woods. Są to wyspy sufitowe dwóch rodzajów: jeden z siatki cięto-ciągnionej lakierowanej na kolor niebieski, a drugi z z paneli PET. Obydwie wersje wysp wykończone są laminowaną listwą obwodową w kolorze drewnopodobnym - takim samym jak na ścianach czy części zabudów meblowych. Dla podkreślenia tych nietypowych elementów i wyciszenia tła, strop wraz z instalacjami został pomalowany na kolor biały. Pomiędzy wyspami podwieszone zostały czarne oprawy liniowe w rozmiarze poszczególnych grup wspomnianych wysp.
Innym ciekawym elementem jest foliowanie, które pojawia się na ścianach szklanych, w których ze względu na ograniczony budżet, szkło ryflowane zastąpiono wzorem drobnych pasków klejonych równolegle i prostopadle do posadzki.
Istotny był także sam podział funkcjonalny przestrzeni, który miał odpowiadać konkretnym potrzebom Inwestora. W przypadku projektu Hoogwegt strefa wejścia składa się z recepcji, poczekali oraz otwartego coffee point’u. W tej części biura użyto drewna oraz różnych materiałów w odcieniach szarości. Kolor ten pojawia się na posadzce, suficie czy froncie lady recepcyjnej. Przeciwwagą dla stonowanej kolorystyki są płytki, meble oraz oprawy dekoracyjne w kolorze granatowym i pomarańczowym.
Część pracownicza z kolei, na którą składa sią open space oraz pomieszczenia biurowe, to przede wszystkim jasne wnętrza, ocieplone drewnem, z kolorystycznymi akcentami w formie lakierowanej siatki cięto-ciągnionej na suficie czy kolorowych frontów lockerów. Przestrzenie te zróżnicowano poprzez dobranie innych wzorów tapet do gabinetów i do open space’ów. Całość wystroju uzupełnia duża ilość żywej zieleni w wolnostojących oraz stojących na szafkach donicach.
Na terenie biura znajdują się łącznie cztery sale spotkań, z których trzy można połączyć w jedną, uzyskując większą przestrzeń dla 20 osób. W tych pomieszczeniach również pojawia się kolor niebieski i zestawienie kolorystyczne drewna z szarością. Sufit jest powtórzeniem elementów z przestrzeni pracowniczych, jednak ze względu na mniejszy rozmiar sal, ograniczonych do wysp z paneli PET. W jednej z mniejszych salek na ścianie znajdziemy wycięte z dibondu symbole z karty graficznej Inwestora, które nawiązują do obszaru aktywności firmy, czyli branży mleczarskiej.
Głowna sala spotkań przeznaczona dla 10 osób nieco wyróżnia się na tle pozostałych ze względu na użycie koloru pomarańczowego w dosyć jaskrawym odcieniu. Jako że jest to sala przeznaczona głównie dla gości, został tutaj powtórzony sufit ze strefy wejścia, czyli siatka prostopadłościennych, zróżnicowanych kształtem wewnętrznych wycięć pudełek.
Na uwagę zasługuje także pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Jego kolorystyka oraz materiały wykończeniowe pomieszczenia również nawiązują do klimatu całości aranżacji. W kuchni umieszczona jest prosta posadzka oraz otwarty sufit, gdzie jedynie strop pomalowany jest na biało. W zabudowie kuchennej uwagę przyciągają granatowe płytki o różnorodnym wybarwieniu i fronty ze szkła ryflowanego. Z kolei na dwóch przeciwległych ścianach charakterystycznym punktem są dekoracyjne kinkiety umieszczone w osiach okładziny drewnopodobnej. W ten sposób miejsce to staje się mniej formalnym, a jednak ciągle utrzymanym w tej samej tonacji stylistycznej, punktem spotkań pracowników.
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Zuzanna Wojda
Inwestor: Hoogwegt
Realizacja: 2024
Lokalizacja: Biurowiec Lixa, Rondo Daszyńskiego, Warszawa
Zdjęcia: Fotomohito
Źródlko> materiały praaowe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Nestlé House to jeden z budynków nagrodzonych w 6. edycji...
czytajPrezentujemy kolejne pokoje hotelowe z niezwykłego miejsca – Arthotelu Lalala...
czytajDobrze znana polska firma Empik działa na polskim rynku już...
czytajWnętrze biura nie jest ani całkiem otwarte, ani kategorycznie podzielone...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz