Nowa aranżacja wnętrza programu śniadaniowego

Nowa aranżacja wnętrza programu śniadaniowego

Inwestorowi zależało na pełnym makeoverze studia, a celem była nowoczesna, przestronna i loftowa przestrzeń. Potrzebny był zupełnie nowy układ funkcjonalny pomieszczenia. Zmienione zostało absolutnie wszystko: miejsce kuchni, make-up, mobilna scena, autorskie dedykowane meble. Projekt przygotował prof. Jan Sikora.

Studio telewizyjne TVN

Nowy układ funkcjonalny studia TV

Studio „Dzień Dobry TVN” liczy ponad 400 m² oraz dodatkowe pomieszczenia na innych piętrach, jak chociażby kawiarenka, która mieści się na parterze. Te funkcje były także przedmiotem opracowania i zostały wykonane w stylistyce spójnej z główną przestrzenią studia.

Wnętrze zostało podzielone na kilka stref. Nowością jest kącik newsowy, skąd dziennikarze przekazują bieżące informacje z Polski i ze świata. Kolejną istotną częścią studia jest kuchnia, gdzie króluje unikalna duża i „zawinięta” wyspa do ekspozycji potraw. Główna miejsce spotkań i rozmów to mobilna aranżacja, w której architekci zaproponowali dwie wygięte w łuk kanapy do nawiązania relacji między prowadzącymi a gośćmi. Jest też miejsce do intymnych i osobistych rozmów, scena dla występujących artystów, czy strefa dedykowana wiadomościom z showbiznesu. Część „wejściowa” natomiast składa z miejsca przyjmowania gości oraz z przestrzeni „make-up”. Założeniem było oddzielenie akustyczne tej przestrzeni od planu zdjęciowego oraz nadanie mu uporządkowanego charakteru. Strefa make-up to miejsce skupionej pracy, do której potrzebny jest stół z szufladami oraz oświetleniem o odpowiedniej barwie.

Studio telewizyjne TVN kuchnia

Od koncepcji po realizację studia TV

Praca nad scenografią studia telewizyjnego różni od projektowania typowych wnętrz. Zaskakujących jest tu wiele elementów - od wysokości mebli przez fakt, że kluczowym kryterium wyposażenia jest to, jak dany mebel wygląda w kadrach kamery.

Przestrzeń fizyczna studia oraz to, co widzimy w kadrze kamerze to dwie różne rzeczywistości. Materiały wykończeniowe muszą mieć też podwyższoną odporność, gdyż praca na planie to dynamiczna praca całej ekipy — tu wszystko musi być przemyślane i dobrze zorganizowane. Miejsce na ruch kamer, odejście dla operatorów, ustawienie oświetlenia, filtry i krycie - to kluczowych aspekty przestrzeni, które muszą się z sobą idealnie zgrywać.

Jest to maszyna scenograficzna: wszystko jest mobilne i modułowe. Przykładem jest autorski, mobilny żółty stół, który ma zmienną wysokość z elektroniczną pamięcią ustawień — rzecz zupełnie unikalna, bo może być on typowym stołem, a 10 minut później można skorzystać z niego jak z lady barowej.

Podobnie jest z ruchomymi i mobilnymi szprosami w oknach, które można łatwo demontować, by wstawić filtry, które są ważne dla pracy ze światłem i pracy kamer. Główna scena też jest mobilna i pozwala na przearanżowanie studia w 10 minut. Rozwiązań jest dużo więcej także na płaszczyźnie akustycznej czy oświetleniowej. Poza oświetleniem stricte technicznym, architekt dobrał oświetlenie architektoniczne – łączące formę wizualną, pasującą do przestrzeni, z potrzebą funkcjonalną. Zastosowaliśmy oświetlenie ekspozycyjne w postaci tubek montowanych do zwieszanego szynoprzewodu. Ta oprawa ma pewną niezwykłą właściwość: na końcu znajduje się obrotowy pierścień, którym można łatwo dostosować promień świecenia. Dzięki temu można idealnie podkreślić detal we wnętrzu lub obraz. Pozwala to na precyzyjne zaplanowanie detalu dekoracyjnej sceny świetlnej.

 

Aranżacja studia TV

 Styl projektu studia TV

W aranżacji widać wpływ wielu nurtów stylistycznych. Pierwszym aspektem była kontynuacja wcześniejszego charakteru wnętrza, co oddane jest m.in. w żółtych sofach i elementach o przytulnym i rodzinnym charakterze. Drugim była nowoczesność oddana poprzez czystość barw i form oraz pewna powściągliwość. To zupełna nowość, bo to, co widzimy w telewizji to często pomysły stylistyczne rodem z lat 80. Wnętrza w telewizji często są kilkanaście lat za rozwojem stylistyk. Finalnym akcentem stylistycznym jest koncepcja 400-metrowego loftu z widokiem na Warszawę. Widok jest spektakularny, a szprosy w oknach podkreślają i kadrują miasto.

We wnętrzu króluje również drewno. Jest to bliskie człowiekowi i szlachetne tło dla miękkich designerskich form takich jak sofy czy fotele. Ten ciepły i miły dla oka materiał jest ponadczasowy i bardzo związany z aktualnymi trendami w architekturze wnętrz.

Projekt: Jan Sikora

Realizacja: 2023

Photo: Tom Kurek

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!