Jak podaje National Library of Medicine, satysfakcja pacjentów jest ważnym i powszechnie stosowanym wskaźnikiem pomiaru jakości w ochronie zdrowia. Zadowolenie pacjentów wpływa m.in. na ich lojalność. A co dokładnie na to się składa? Pomoc lekarska, obsługa, a także wystrój przestrzeni.
W procesie projektowania gabinetów medycznych trzeba pamiętać przede wszystkim o pacjentach, czyli realnych „użytkownikach” tych przestrzeni. Gabinety lekarskie i kliniki kojarzą się ze sterylnością, zimnym światłem i atmosferą niepokoju. Pacjenci wolą jednak wnętrza przytulne, udomowione, wypełnione kolorem, strukturą lub naturalnym materiałem. Nie możemy przy tym zapomnieć, że wnętrze obiektu medycznego ma dawać pacjentom poczucie, że trafili do miejsca, gdzie zajmują się nimi profesjonaliści.
Mogą one jednak także urzekać kolorem, fakturą oraz pomysłami wnętrzarskimi. Takie rozwiązania nie tylko cieszą oko, ale także zmniejszają stres pacjentów narażonych często na ingerencję w ich ciała.
Zobacz kilka przykładów wbétrz medycznych autorstwa Hanna Pietras Architects.
![]() Ortoprotex
|
![]() Ortoprotex
|
![]() Ortoprotex
|
![]() Ortoprotex
|
![]() Ortoprotex
|
![]() Ortoprotex
|
![]() Salus Med
|
![]() Salus Med
|
![]() Salus Med
|
![]() Salus Med
|
![]() Salus Med
|
![]() Salus Med
|
![]() Salus Med
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Niskie temperatury i częste opady śniegu sprawiają, że drewno trzymane...
czytajSzklane balustrady są bardzo często wykorzystywane zarówno w domach jednorodzinnych...
czytajTroska o higienę to nieodłączny aspekt życia. Rośnie więc popularność...
czytajSposób na to znalazła marka Pilkington wprowadzając na polski rynek...
czytaj
Ilość komentarzy: 0