Nowoczesne narzędzia projektowania nie wykluczają tradycyjnej formy. Udowodnił to koreański projektant Jeong Jaebeoms – autor krzeseł Grid i R60.
Meble powstały w efekcie połączenia dwóch na pozór sprzecznych postaw wobec projektowania: usankcjonowania klasycznej formy krzeseł i inspiracji komputerowo generowanymi wzorami i kształtami. Ich budowa nie odbiega od tradycyjnej – mają cztery nogi, siedziska i oparcia. Jednak nie są do końca typowe.
W przypadku krzeseł Grid zaskakuje sposób ukształtowania konstrukcji – została ona potraktowana jak trójwymiarowy, graficzny ornament zbudowany z cienkich, stalowych prętów. W efekcie, solidne i ciemne, wykonane z drewna orzecha włoskiego siedzisko wygląda, jakby było zamocowane do delikatnego, koronkowego szkieletu.
Drugie z krzeseł – R60 – jest przełożeniem na materialną formę złudzenia nieskończonej powtarzalności, jakie daje lustrzane odbicie albo możliwość nieograniczonej multiplikacji wirtualnego obrazu. Jedno z połączonych z sobą kilu krzeseł wykonane jest z ciemnego drewna, pozostałe zaś – jego 'odbicia' – są eteryczne i przezroczyste. Ich oparcia i siedziska umieszczone na lekkich, stalowych konstrukcjach, zrobione są z transparentnych płyt poliwęglanowych.
![]() Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
![]() Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
![]() Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
![]() Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
![]() Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
![]() Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Dwie lampy z jednej? W przypadku kolekcji Madame zaprojektowanej przez...
czytajByć dzieckiem w szwedzkim lub fińskim domu? Sama radość! Frajda...
czytajSkoro Słońce i Księżyc mają formę kuli, projektant Todd Bracher...
czytajKarnawał tuż tuż. Studio Erickson Beamon na przekór kryzysowi i...
czytaj
Ilość komentarzy: 0