Nowo zaaranżowana przestrzeń istniejącej placówki banku to początek zmian wizerunkowych, jakie pracownia Robert Majkut Design zaproponowała marce Alior Bank. Architekci wprowadzają zmianę funkcjonalności lokalu, ale też zmianę kolorystyki, w którą dotychczas ubrane były oddziały banku.
Zadanie projektowe, które powierzone zostało pracowni Robert Majkut Design, polegało na opracowaniu nowej koncepcji marki w jednej z istniejących placówek Alior Banku. Lokal mieści się przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie, znajduje się na parterze oraz piętrze zabytkowej kamienicy, a jego łączna powierzchnia mierzy 456 m2. Nie jest to pierwsza realizacja w ramach współpracy architekta Roberta Majkut z Alior Bankiem, wcześniej pracownia autorska projektanta zaaranżowała biuro RBL w duchu eko.
Również tym razem ważnym elementem projektu był aspekt środowiskowy. Pracowni zależało, aby projekt opaty był o produkty lokalnych dostawców, z materiałów z odzysku, ekologicznych i poddawanych recyklingowi. Eko-świadomość architektów widoczna jest chociażby w zaproponowanym rozwiązaniu oświetlenia, sterowanego automatycznie zgodnie z porą dnia, czy w tapicerkach mebli wykonanych z filców z PET.
Kluczowym elementem projektu było przygotowanie koncepcji, która uwalniałaby placówki Alior Banku od firmowej kolorystyki. Zaproponowano zupełnie nowe, jasne i świeże wnętrza w pastelowych kolorach. W strefie obsługi klienta dominują kolory biały i bladoróżowy. Barwy szarą i żółtą przypisane są do strefy digital demo, nawiązując do ikony bankowości mobilnej. Czerń wykorzystano w strefie spotkań. Pojawia się także drewno w charakterystycznym, lekko różowym wybarwieniu.
Funkcje nowego biura podporządkowane są zadaniom i sytuacjom, które zachodzą najczęściej. Stworzone zostały strefy, służące zarówno szybkiej obsłudze oraz obsłudze kasowej, jak i miejsca spotkań. Pojawiły się nowoczesne, lekkie meble o różnych dopasowaniach do aktywności klientów – zaczynając od wygodnych foteli w poczekalni, przez pufy, po wyższe ławeczki do przysiadania. Okrągłe stoły połączone z wielofunkcyjnymi szafkami stwarzają wrażenie mniej bankowej, a bardziej biurowej przestrzeni. Częściowo ażurowe przegrody z ozdobnymi, ale i funkcjonalnymi „skrzydełkami” zapewniają wytłumienie akustyczne i częściowe przysłonięcie wizualne.
Gabinety spotkań to wizualnie wydzielona osobna strefa, w której dominuje czerń. Kiedy jednak wejdziemy do wnętrza któregoś z gabinetów, ciemną paletę barw zastępuje drewniany fornir okalający ściany i sufit. Przeszklone ściany od strony komunikacyjnej przesłonięte są grafiką. W części back-office'owej przewidziane zostały otwarte przestrzenie wyposażone w modułowe biurka dla pracowników oraz szafki na bieżące dokumenty. Wydzielono też budki do szybkich rozmów telefonicznych.
Problem nadmiaru elementów informacyjnych w placówce banku, takich jak ulotki, reklamy i instrukcje, rozwiązany został poprzez zastosowanie systemu wstęgi. Zawieszony na dystansie na ścianie pas okala całą placówkę i umożliwia umieszczenie na niej zarówno ulotek, jak i ekranów LED czy logo banku. Taki zabieg pozwolił na usystematyzowanie i standaryzację modułów, dzięki czemu przestrzeń placówki staje się lepiej zorganizowana funkcjonalnie, a także wizualnie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
typ projektu: placówka banku
inwestor: Alior Bank
pracownia: Robert Majkut Design / robertmajkut.com
realizacja: 2019
lokalizacja: al. Jana Pawła II 35, Warszawa
projektowana powierzchnia: 456 m2
opracowanie: Wiola Imiolczyk
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
„Kolmio+LIM” to salon kosmetyczny zlokalizowany w japońskiej Osace. Projektanci ze...
czytajPrezentowany projekt to zlokalizowany w jednym z najważniejszych centrów handlowych...
czytajStudio projektowe The Stripe Collective stworzyło projekt wnętrz oraz marki...
czytajProjekt wnętrza A+animal Clinic, czyli lecznicy dla zwierząt autorstwa biura...
czytaj
Ilość komentarzy: 0