Długie, niedoświetlone korytarze i nudne przestrzenie klas? Nic z tych rzeczy - szkoła w Bytowie stawia na nowoczesny i sprzyjający kreatywnemu myśleniu design. Moc kolorów na surowym tle to propozycja projektu wnętrz szkoły pióra pracowni LOFFT.
Projekt wnętrza wykonany dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bytowie pokazuje, jak w sposób estetyczny i z pomysłem można zaaranżować przestrzeń użyteczności publicznej. Autorem koncepcji jest Małgorzata Hendrych-Lubińska z pracowni LOFFT. Architektka postawiła na surową, uniwersalną bazę, w którą wprowadziła ożywcze, intensywne detale kolorystyczne.
Zobacz inną realizację pracowni LOFFT: szkoła języka angielskiego
Ponadgimnazjalna Szkoła Zawodowa mieści się w zabytkowym budynku, którego historia sięga XIX wieku. Koncepcja wnętrza jest kontynuacją projektu, jaki pracownia LOFFT wykonała dla Warsztatów Zawodowych w Bytowie. Celem projektu było stworzenie wyjątkowego miejsca, przyjaznego przede wszystkim dla uczniów. Ciekawe założenie pokazuje, jak bardzo wartościowe jest nietuzinkowe i świeże podejście do projektowania oraz jak wiele zyskać mogą dzięki niemu przyszli użytkownicy obiektu.
W projekcie zaproponowana została jasna, dobrze doświetlona przestrzeń, wykończona bielą oraz szarością betonu architektonicznego. W obiekcie znajdują się długie korytarze, po obu stronach których rozmieszczone są sale lekcyjne. Naturalne światło dostaje się do nich jedynie przy pomocy znajdujących się u szczytu korytarzy okien, przez co ważne okazało się odpowiednie doświetlenie przestrzeni. We wnętrzu zaproponowane zostało lekkie wyposażenie wykonane z jasnego drewna, jak przyścienne podwieszane ławki czy duże numery sal.
Korytarze pełnić tutaj mają funkcję komunikacyjną, ale też wypoczynkową i reprezentacyjną. Przejścia pomiędzy nimi charakteryzują efektowe łuki. Dla osób, które znalazły się w budynku po raz pierwszy, przemieszczanie się wewnątrz budynku nie będzie trudnością. Ułatwić to mają metalowe przewody pomalowane na wyraźne kolory. Wychodzące z głównego korytarza elementy instalacji prowadzą do docelowej części budynku. U wejścia znajduje się drewniana tablica opisująca, której barwnej wiązki powinniśmy się trzymać, aby trafić do określonej sali.
W projekcie przewidziane zostały elementy do samodzielnego wykonania przez uczniów. To dzięki nim w użytkownikach obiektu zbudowane ma zostać poczucie przynależności do miejsca oraz więź ze szkołą. Pod sufitem w głównym holu podwieszone będą stare klasówki i sprawdziany, a poszczególne ściany ozdobić mają grafiki, przedstawiające różne profesje zawodowe. Cała koncepcja budzi pozytywne emocje i zdaje się tworzyć miejsce, które będzie inspirowało i pobudzało chęć do nauki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Typ projektowanej przestrzeni: szkoła
Inwestor: miasto Bytów
Pracownia: LOFFT Architektura / Małgorzata Hendrych-Lubińska
Projekt: 2019
Lokalizacja: Bytów
Opracowanie: Wiola Imiolczyk
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Projekt Nispetiye No12. autorstwa pracowni Ofist został finalistą w kategorii...
czytajWnętrza stref ogólnodostępnych hotelu Novotel Wrocław...
czytajPonad 200 sztuk starych drzwi, okna i rolety – to...
czytajWrocławska Księgarnia "Autorska" z nietypową aranżacją przypominającą mieszkanie.
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz