Dziesiąta jubileuszowa odsłona konkursu projektowego – Mazda Design 2019 – to dobry moment na chwilę oddechu, a także refleksję nad tym, w jaki sposób kształtujemy naszą przestrzeń życiową i jak rozumiemy nasze poczucie komfortu. Dlatego tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „MA” – wieloznacznym, japońskim słowem oznaczającym m.in.: „przestrzeń pomiędzy”, „pauzę”, „odstęp” czy właśnie „oddech”.
Kategorie
W tym roku śą przyjmowane zgłoszenia konkursu w trzech kategoriach:
- człowiek - komfort minimalizmu
Zadanie w kategorii „Człowiek” polega na zaprojektowaniu dowolnego przedmiotu – który zgodnie z koncepcją „MA” zwiększy komfort życia codziennego, poprzez zminimalizowanie nadmiaru bodźców napływających z otoczenia. Uczestnik powinien potraktować „brak” jako pozytywną wartość oraz punkt wyjścia do projektowania – ważne jednak, żeby proponowany przedmiot dawał poczucie przyjemności człowiekowi poprzez „ograniczenie”. Zaprojektowany obiekt powinien znajdować zastosowanie współcześnie, cechować się minimalizmem i pięknem w znaczeniu Mazdy (zgodnie z dewizą „mniej daje więcej”, która przyświeca projektantom marki w ewolucji języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu) i przyjemnością użytkowania, tak aby sam nie mnożył kolejnych „negatywnych bodźców”.
- przestrzeń - światło jako tworzywo
Zadanie w kategorii „Przestrzeń” polega na zaprojektowaniu obiektu, mebla, elementu wyposażenia lub dekoracji wnętrz, który swoje piękno i funkcje będzie ujawniać w relacjach przestrzennych ze światłem. Uczestnik powinien potraktować światło jako tworzywo i przyznać mu kluczową rolę w tworzeniu jakości i wartości estetycznej obiektu. Inspiracją mogą być w tym wypadku projektanci Mazdy, którzy korzystając z ulotnego materiału jakim jest światło, projektują karoserie najnowszych modeli tak, aby światło nadawało im niepowtarzalne piękno i dynamikę.
- znak - logo na nowe stulecie
Zadanie w kategorii „Znak” polega na zaprojektowaniu nowej (alternatywnej do obecnej) wersji logo – sygnet i logotyp – Mazdy, które będzie stanowić symbol wejścia marki w nową erę projektowania samochodów. Projekt powinien starać się odwoływać do kluczowych wartości marki, takich jak: sztuka designu, japoński kunszt, przyjemność prowadzenia, minimalizm (mniej daje więcej), harmonia, a także inteligentne, przełamujące konwencje rozwiązania technologiczne. Znak powinien pokazywać jak autor wyobraża sobie markę w przyszłości, ale koncepcja logo powinna brać pod uwagę wartości i estetykę wyznaczoną przez Nową Mazdę 3.
Nagrody
W każdej z trzech kategorii autor najlepszej pracy otrzyma PIERWSZĄ NAGRODĘ w wysokości 10.000,- PLN, a jeden z trzech zwycięskich projektów zdobędzie także tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5.000,- PLN.
Dodatkowo Jury może przyznać wyróżnienia specjalne, a Organizator wyróżnić wybrane prace prezentacją podczas wystawy pokonkursowej.
Termin zgłaszania prac – 16.04.2019
Więcej o konkursie na stronie: mazdadesign.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Przedmiotem konkursu jest aranżacja ażurowego sześcianu, inspirowana stylem kreacji znanego/wybranego...
czytajSystem Magnes II daje nieograniczoną liczbę możliwości. Marka BN Office...
czytaj9 listopada na stronie internetowej Zaprojektuj Swój Zysk rusza konkurs...
czytajMałgorzata Blachnicka, Agata Hoffa i Tomasz Siemek, to trójka Polaków,...
czytaj
Ilość komentarzy: 0