Jeszcze jedną ciekawą ubiegłoroczną realizacją pracowni Workplace jest aranżacja przestrzeni biurowej zrealizowana dla Grupy Ringier Axel Springer, czołowego wydawcy prasy w Polsce. Wśród marek Grupy znajdziemy zarówno prasę tradycyjną, jak i nowoczesne portale medialne, zaś przestrzeń biurowa miała stanowić showroom produktów. Przestrzeń służy tutaj jako narzędzie sprzedażowe i wizerunkowe, pokazuje klientowi, w jaki sposób kultura pracy nowoczesnej organizacji wspierana jest przez funkcjonalny design.
Nowe biuro dla wirtualnych portali zlokalizowane jest w nowoczesnym budynku na Mokotowie w Warszawie. Na powierzchni 1680 m2 architekci zaaranżowali szereg pomieszczeń pracy wspólnej i indywidualnej oraz stref relaksu dla 130 pracowników. To tutaj tworzony jest kolektyw kreatywnego myślenia i wymieniane są doświadczenia oraz wiedza.
Motywem przewodnim projektu aranżacji został loftowy, garażowy styl rodem z nowojorskiej kawiarni, pełnej ludzi i energii. W ten sposób powstała modna przestrzeń przyciągająca młodych ludzi. Wnętrza wypełniają drewno i cegła, zaś otwarty sufit eksponuje biegnące pod nim elementy instalacji obiektu. Pomieszczenia są przestronne i jasne, do czego przyczyniają się w dużej mierze obecne w biurze przeszklenia.
Także wyposażenie pomieszczeń przywodzi na myśl brooklińskie lofty. Metalowe krzesła i regały w strefie wspólnej, stalowe konstrukcje ram przeszkleń czy meble biurowe w home zone’ach poszczególnych marek. Ponadto do pomieszczeń wprowadzone zostały liczne akcenty kolorystyczne w postaci dodatków, a także zielonych roślin, które stanowią charakterystyczny element realizacji pracowni Workplace.
W przestrzeni Neon Inovation Hub sercem jest strefa networkingowo-eventowa, która pełni funkcję socjalną - to tutaj pracownicy mogę prowadzić swobodne rozmowy przy kawie. Wokół przestrzeni wspólnej rozmieszczne zostały home-zones poszczególnych marek. Każde z takich pomieszczeń stworzone zostało, aby umożliwić klientom spotkanie z wybranym wydawnictwem i swobodną wymianę myśli. Ponadto każde z nich zaaranżowane zostało w zgodzie z charakterem marki - przestrzeń Noizz zaaranżowana została z większym luzem, zaś Business Insider charakteryzuje wystrój bardziej elegancki i oszczędny w detale.
Projektantom zależało na bogactwie wizualnym biura, które przecież reprezentować ma nowe media. Stąd też sięgnięcie po silny środek wyrazu, jakim są neony zakorzenione na dodatek w polskim wzornictwie. Każdy z neonów utożsamia charakter danej marki, zaś wszystkie razem tworzą spójną stylistycznie kompozycję. Oprócz neonów we wnętrzach wykorzystane zostały barwne kolaże ilustrujące motywy popkultury.
Projekt: Workplace Solutions
Realizacja: 2018
Lokalizacja: Warszawa
Metraż: 1680 m2
Zdjęcia: Adam Grzesik
Opracowanie: Wiola Imiolczyk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Nowe toalety w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy są inspirowane...
czytajPracownia architektoniczna LOFFT stanęła przed wyzwaniem odrestaurowania niektórych pomieszczeń w...
czytajPrezentowany w czerwcu w Bazylei pawilon marki Audi, to pierwsza...
czytajZielony onyks króluje we wnętrzu butiku Forte Forte w Rzymie.
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz