Pokoje hotelowe niegdyś stanowiły główny i podstawowy element oferty. Dziś hotele starają się zatrzymać klienta, zbudować z nim trwałą relację, zaciekawić i sprawić, by chętnie wracał do danego miejsca. W tym celu dążą do kreowania przekazu, kontekstu czy historii, które wyróżnią obiekt na tle innych.
Opowieści towarzyszyły nam od zawsze. Zanim wynaleziono pismo, najważniejszą wiedzę, przekazywano sobie ustnie - to od umiejętności opowiadania zależało przetrwanie danej społeczności. Mimo rozwoju cywilizacji, historie nadal pozostają istotną częścią naszej codzienności – pojawiają się nie tylko w sztuce czy literaturze, ale również w architekturze i aranżacji wnętrz. Są stałą częścią kultury, istotnym elementem komunikacji i strategii wielu marek. Ciekawa opowieść to dziś klucz do sukcesu. Pozwala się wyróżnić, zbudować emocjonalną więź z odbiorcą, a tym samym zdobyć przewagę konkurencyjną.
Umiejętnie wprowadzony do realizacji storytelling to wartość dodana każdego projektu, gwarantująca tak zwany efekt WOW!. Przykłady? Między innymi Drawing Hotel w Paryżu. To niezwykłe miejsce, którego właściciel, fascynat sztuki pozwolił artystom dowolnie ozdobić poszczególne piętra. W efekcie powstała nietuzinkowa i inspirująca przestrzeń, pełna ekspresji. Aranżacja hotelowych wnętrz jest płynna, ponieważ istnieje możliwość kupna wyeksponowanych dzieł.
Kolejny przykład ciekawej historii to Hotel Amsterdam - koncepcja Marcela Wandersa, w której na pierwszy plan wysuwają się dzwony. Artysta umieścił je w centrum lobby jako symbol, który łączy ludzi, sygnalizując na przykład pory posiłków. Dzięki temu, miejsce sprawia wrażenie otwartego i zachęcającego do odwiedzin.
Nie sposób nie wspomnieć także o francuskim Mamma Shelter, który zaprojektował Philippe Starck. To hołd złożony artystom, takim jak Edith Piaf, Jim Morrison czy Oscar Wilde. Eklektyczne wnętrza i designerskie smaczki sprawiają, że można w pełni poczuć tu klimat typowy dla paryskiej artystycznej bohemy.
Storytelling jest obecny również w realizacjach polskich architektów. Projekty z przesłaniem to specjalność pracowni Tremend. Aby się o tym przekonać, wystarczy wybrać się do Budapesztu i odwiedzić hotel Ibis Style Budapeszt City, gdzie motywem przewodnim są rowery. Znajdziemy tu hockery z pedałami, reflektory, a także rower stacjonarny w lobby, na którym można spalić zbędne kalorie. To nie jedyny interesujący projekt w stolicy Węgier. Kolejny hotel - Ibis Style Budapeszt Center to opowieść przenosząca gości do czasów dzieciństwa. Przepełniony radosną atmosferą i odrobiną szaleństwa, pozwala ponownie poczuć typową dla dzieci beztroskę.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Często podstawą do stworzenia ciekawej narracji projektu są wątki lokalne tzw. local touch. Realizacje mocno osadzone w realiach danego miejsca, wypełnione nawiązaniami do historii i tradycji, zyskują unikalny kontekst. Przykładem takiego zabiegu jest Ibis Style Grudziądz. Oczarowani urokiem tradycyjnej zabudowy, średniowiecznymi zwyczajami oraz baśniowym klimatem miasta architekci Tremend postanowili przenieść historyczne motywy we wnętrza hotelu.
![]() |
![]() |
![]() |
Wielbiciele relaksu na łonie natury z pewnością docenią z kolei Ibis Style Białystok. W ramach nietypowej dekoracji wykorzystano tu dziuple, lampy w kształcie konarów, meble w organicznych kształtach oraz wszechobecne ptaki. Zacierają się tu granice między budynkiem, a jego otoczeniem, przekraczając próg hotelu ma się wrażenie, że wkracza się do głąb kniei i leśnych zagajników Puszczy Białowieskiej.
![]() |
![]() |
![]() |
Tremend nie zwalnia tempa i już niebawem zaskoczy kolejnymi projektami. Co ciekawego dla nas szykuje? Liczne odwołania do natury pojawią się w realizowanym Ibis Style Tomaszów Lubelski. Tym razem archtekci zaproszą nas do przytulnego, leśnego azylu oddającego uroki malowniczej okolicy Puszczy Solskiej i Roztocza. Pracownia odpowiada także za koncepcję wnętrz Ibis Styles Bolesłwiec, gdzie głównym motywem przewodnim będzie oczywiście słynna, lokalna porcelana oraz jej charakterystyczne wzory.
![]() |
![]() |
Godny uwagi projekt powstanie także w centrum Warszawy, gdzie dwa luksusowe brandy połączy jedna myśl przewodnia – the hub. Współczesne miasto to tętniący życiem organizm, miejsce spotkań i wymiany, ruch, tłok w transporcie lokalnym, skrzyżowanie licznych szlaków oraz rdzeń komunikacyjno-informacyjny. Te wszystkie miejskie wibracje znalazły swoje odbicie w designie, grafikach i grze świateł w strefach wspólnych. Z kolei w pokojach hotelowych pojawiają się nawiązania do Wisły, którą projektanci zwaloryzowali jako rzekę dziką, pełną zieleni, niezagospodarowaną, a przez to unikalną w skali Europy.
Czy współczesna architektura i design powinny być opowieścią…? Jak widać na przytoczonych przykładach, zdecydowanie tak. „Sięganie po historie to coraz bardziej powszechny zabieg. Nie wystarczy już tylko myśleć o trendach, doborze materiałów i funkcji. To co tworzymy jako architekci musi mieć również wartość dodaną, głębię, duszę. Projekt musi wywoływać w człowieku emocje… a w tym zawsze pomaga nam dobra opowieść.” – podsumowuje Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend.
Źródło: Tremend
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Któż z nas, rodziców, nie pamięta słynnej „Rady Puchaczy” z...
czytajThe UP Balloon Table to stolik kawowy zaprojektowany przez mistrza...
czytajKrok w stronę gospodarki cyrkularnej dzięki eko meblom. Zobacz efekty...
czytajAkcesoria nie są jedynym sposobem na nadanie wnętrzu połysku. Jeśli...
czytaj
Ilość komentarzy: 0