Grupa Nowy Styl, europejski lider w branży mebli biurowych oraz ekspert w urządzaniu miejsc użyteczności publicznej, przygotowała raport pt. „Jak stworzyć dobre biuro?”. W publikacji opisano pięć potrzeb pracowników, na które projektanci powinni zwrócić szczególną uwagę
Publikacja stanowi kompendium wiedzy opartej na wieloletniej praktyce w wyposażaniu biur dla klientów z różnych sektorów. Punktem wyjścia było 5 istotnych potrzeb pracowników, które zostały wybrane na podstawie rozmów i wywiadów z 2,5 tys. osób.
Potrzeby zostały w raporcie przeanalizowane i pokazano na jakim etapie inwestycji popełniane są błędy oraz jak ich uniknąć lub je naprawić – piszą autorzy.
Listę otwiera problem odżywiania. Aż jedna trzecia ankietowanych uznała, że kuchnia w ich biurze jest zbyt mała: padały głosy o długich kolejkach do ekspresu, czy mikrofali, a przede wszystkim braku miejsca przy stole. Kuchnia to często niewielkie, upchnięte gdzieś w kącie pomieszczenie. Takie rozwiązanie kompletnie nie spełnia swojej roli. Kuchnia w biurze to przecież nie tylko miejsce do jedzenia, ale także do odpoczynku i luźniejszych rozmów ze współpracownikami, które integrują zespół.
Drugi na liście problemów jest hałas. Duże pomieszczenia biurowe, w których przeważają twarde powierzchnie, przyczyniają się do powstawania pogłosu. W przypadku braku dobrych rozwiązań akustycznych, rozmowy, telefony oraz szum pracujących sprzętów tworzą mieszaninę dźwięków, która utrudnia skupienie się na zadaniach i podnosi poziom stresu u pracowników.
Mimo że narzekania na hałas są częstsze, wpływ braku światła na produktywność jest jeszcze większy. Niedostateczny dostęp do niego w trakcie pracy przekłada się negatywnie również na życie prywatne, m.in. na gorszą jakość snu. Ta z kolei jest przyczyną trudności w skupieniu się.
Źródłem konfliktów między pracownikami bywa z kolei klimatyzacja. Przy tej samej temperaturze jednym jest za ciepło, a innym za gorąco. Sytuację może dodatkowo pogorszyć usytuowanie nawiewów bezpośrednio nad biurkami, a stąd już prosta droga do przeziębienia i absencji pracowników.
Zestawienie zamykają miejsca spotkań. Okazuje się, że choć najczęściej potrzebne są niewielkie pomieszczenia dla 4, maksymalnie 8 osób, w wielu firmach wciąż przeważają duże sale konferencyjne. Ich powierzchnia wykorzystywana jest przez to w niewielkim stopniu. To marnotrawstwo przestrzeni, które najczęściej wynika z braku znajomości charakteru pracy w organizacji.
W dobrze urządzonym biurze chcemy, a nie musimy przebywać. Zatem inwestycja w biuro może być ogromną wartością dodaną”. To jasna wskazówka zarówno dla pracodawców, jak i architektów. Dla aż 75% pracowników dobrze urządzone biuro jest jednym z podstawowych czynników podjęcia decyzji o wyborze pracy.
Źródło: Nowy Styl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Przy wyborze biurka warto zastanowić się nad parametrami poszczególnych materiałów,...
czytajJesion to coraz bardziej popularny surowiec wykorzystywany do wykładania posadzek....
czytajDla zwolenników aranżacji wnętrza w mniej tradycyjnym stylu, podłoga z...
czytajMusi się w nim znaleźć miejsce na ubrania, buty i...
czytaj
Ilość komentarzy: 0