Design biura firmy Nokia w Johannesburgu intryguje śmiałym podejściem do korporacyjnych wytycznych. W tej przestrzeni czuć globalny charakter firmy, ale z mocnym pierwiastkiem Afryki. Realizacja powierzchni 4500 mkw zajęła dziewięć tygodni.
Głównym wyzwaniem było takie zaadaptowanie projektu, aby odpowiadał specyfice wnętrza i możliwościom realizacyjnym. Wykonawca ściśle współpracował przy tym z pionem odpowiedzialnym za wizerunek marki Nokia EMEA, a także z lokalnym zespołem firmy, aby zapewnić zgodność designu ze światowymi standardami korporacji. Wizja nowego wnętrza dojrzewała wraz z technicznymi planami jej implementacji, ramami budżetowymi oraz czasowymi.
Inspiracja Afryką znalazła odzwierciedlenie w bogatych kolorystycznie, abstrakcyjnych wzorach. Przyjęta koncepcja miała odzwierciedlać trzy wybrane cechy marki Nokia: Czysta, Żywiołowa, Z zasadami.
- Czysta: korzystano wyłącznie z naturalnych, autentycznych materiałów, mając na uwadze – jako kluczowy element - prostotę wyglądu i formy.
- Żywiołowa: kolor był używany z umiarem, aby nie zakłócać lekkiego i przejrzystego charakteru wnętrza. Dominujące akcenty znalazły odbicie w fotografiach Nokii nadrukowanych w dużej skali na panelach akustycznych, a także śmiałych wzorach geometrycznych na wykładzinie znajdującej się w pokojach spotkań. Podobne rozwiązanie zastosowano w winylowych elementach umieszczonych na błyszczących panelach w salach reprezentacyjnych.
- Z zasadami: celem było stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy, przy pełnej transparentności działań. Widoczne było to już na etapie realizacji projektu w formule Design&Build. Na tej przestrzeni dużo jest nieformalnych miejsc relaksu, sprzyjających budowaniu dobrego klimatu zarówno w zespole, jak i w relacjach z partnerami biznesowymi.
Nowe wnętrza Nokii są elastyczne, łatwe w adaptacji i różnicowane. Nacisk położony został nie tylko na markę, ale przede wszystkim na ludzi – to aspekt wielokrotnie podnoszony w rozmowach z członkami zespołów Nokii oraz Tétris. Nakierowanie na potrzeby pracownika widoczne jest w każdym elemencie designu, który przynosi skojarzenia z konkretną emocją lub doświadczeniem. To ma znaczenie, bo przygotowano tu miejsca do pracy dla 310 osób.
Źródło: Tetris
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Nowy sklep Nike zaskakuje klientów nowoczesną technologią. Połączenie produktów z...
czytajKlub Hashtag #Poznań zlokalizowany jest w samym centrum miasta przy...
czytajWnętrza zaaranżowane przez Moriyuki Ochiai Architects na potrzeby restauracji i...
czytajWyjątkowe miejsce dla miłośników windsurfingu, kitesurfingu i zwykłych plażowiczów.
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz