Design biura firmy Nokia w Johannesburgu intryguje śmiałym podejściem do korporacyjnych wytycznych. W tej przestrzeni czuć globalny charakter firmy, ale z mocnym pierwiastkiem Afryki. Realizacja powierzchni 4500 mkw zajęła dziewięć tygodni.
Głównym wyzwaniem było takie zaadaptowanie projektu, aby odpowiadał specyfice wnętrza i możliwościom realizacyjnym. Wykonawca ściśle współpracował przy tym z pionem odpowiedzialnym za wizerunek marki Nokia EMEA, a także z lokalnym zespołem firmy, aby zapewnić zgodność designu ze światowymi standardami korporacji. Wizja nowego wnętrza dojrzewała wraz z technicznymi planami jej implementacji, ramami budżetowymi oraz czasowymi.
Inspiracja Afryką znalazła odzwierciedlenie w bogatych kolorystycznie, abstrakcyjnych wzorach. Przyjęta koncepcja miała odzwierciedlać trzy wybrane cechy marki Nokia: Czysta, Żywiołowa, Z zasadami.
- Czysta: korzystano wyłącznie z naturalnych, autentycznych materiałów, mając na uwadze – jako kluczowy element - prostotę wyglądu i formy.
- Żywiołowa: kolor był używany z umiarem, aby nie zakłócać lekkiego i przejrzystego charakteru wnętrza. Dominujące akcenty znalazły odbicie w fotografiach Nokii nadrukowanych w dużej skali na panelach akustycznych, a także śmiałych wzorach geometrycznych na wykładzinie znajdującej się w pokojach spotkań. Podobne rozwiązanie zastosowano w winylowych elementach umieszczonych na błyszczących panelach w salach reprezentacyjnych.
- Z zasadami: celem było stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy, przy pełnej transparentności działań. Widoczne było to już na etapie realizacji projektu w formule Design&Build. Na tej przestrzeni dużo jest nieformalnych miejsc relaksu, sprzyjających budowaniu dobrego klimatu zarówno w zespole, jak i w relacjach z partnerami biznesowymi.
Nowe wnętrza Nokii są elastyczne, łatwe w adaptacji i różnicowane. Nacisk położony został nie tylko na markę, ale przede wszystkim na ludzi – to aspekt wielokrotnie podnoszony w rozmowach z członkami zespołów Nokii oraz Tétris. Nakierowanie na potrzeby pracownika widoczne jest w każdym elemencie designu, który przynosi skojarzenia z konkretną emocją lub doświadczeniem. To ma znaczenie, bo przygotowano tu miejsca do pracy dla 310 osób.
Źródło: Tetris
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Zobacz niesamowitą metamorfozę wnętrza!
czytajWarszawskie biuro Echo Investment, największego polskiego dewelopera przeniosło się do...
czytajJapońskie studio Torafu Architects dokonało renowacji salonu wystawowego Hondy w...
czytajTen kto projektował kiedyś salę koncertową wie, że aby spełniała...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz