Od 20 lat w ramach konkursu KOŁO, studenci i młodzi architekci tworzą projekty budynków z funkcją toalety publicznej dla miast. W tegorocznej, jubileuszowej edycji wydarzenia, nowoczesny obiekt dla mieszkańców ma szansę powstać na miejskich bulwarach w Słupsku. Program rewitalizacji, którym objęty został obszar nad Słupią, może znacznie przyspieszyć realizację zwycięskiego projektu. Akcja organizowana we współpracy z władzami miasta, właśnie ruszyła. Wyniki poznamy w czerwcu.
Oprócz funkcji ogólnodostępnej toalety, przyjaznej dla osób z niepełnosprawnością czy ograniczoną sprawnością ruchową, budynek ma zapewniać mieszkańcom dodatkowe udogodnienia, takie jak drobna gastronomia, stojak na rowery czy informator Urzędu Miasta. W tym roku uczestnicy mogą zaproponować też dowolne, dodatkowe funkcje obiektu, co będzie kolejną okazją, by wykazać się otwartością i znajomością potrzeb mieszkańców.
Prace konkursowe oceni jury złożone z wybitnych architektów, a także osób związanych z rozwojem przestrzeni miejskiej Słupska. W jego skład wejdą: prof. Ewa Kuryłowicz – Wydział Architektury PW, Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa; arch. Dariusz Herman – sędzia SARP Koszalin; arch. Mirosław Zwolski – prezes SARP Słupsk; arch. Maciej Araszkiewicz – Wydział Polityki Przestrzennej UM Słupsk; Paweł Krzemień – Referat Rewitalizacji w Wydziale Zarządzania Funduszami UM Słupsk; Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit Sp. z o.o.
Oprócz Grand Prix w wysokości 20 000 PLN oraz trzech wyróżnień, w tegorocznej edycji konkursu organizatorzy przewidzieli również nagrody dodatkowe: za najlepiej zaprojektowaną toaletę publiczną, zgodną z zasadami projektowania uniwersalnego, a także za najciekawszą funkcję dodatkową obiektu dla mieszkańców. Uczestnicy mogą wygrać też prestiżowy, miesięczny staż w Biurze Architektonicznym Kuryłowicz & Associates sp. z o.o w ramach nagrody „Debiut Roku”.
Przykładem zrealizowanych prac konkursowych jest m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie.
źródło: materiały prasowe
AKCJA SPOŁECZNA NIE OLEWAMY MIASTA
Deficyt toalet publicznych to duży problem dla mieszkańców polskich miast. W ramach akcji Nie olewamy miasta, której patronem jest marka KOŁO, organizatorzy zapytali mieszkańców 8 największych miast w Polsce, czego brakuje im w ich miastach. Na podstawie zebranych zgłoszeń powstała Mapa miejskich potrzeb. Wśród 5 głównych potrzeb, uczestnicy wskazali m.in. potrzebę wybudowania nowych toalet publicznych.
Szczegóły akcji dostępne są na stronie.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Firma Fakro,międzynarodowy producent okien,we współpracy z europejskim magazynem dla architektów...
czytajWeź udział w międzynarodowym konkursie Re-connected. Zaprojektuj oryginalne meble miejskie!...
czytaj5 marca, podczas wernisażu arena DESIGN 2012 w Poznaniu, zostały...
czytajPodpisana została umowa na realizację plastyczno-przestrzennej wystawy Muzeum Józefa Piłsudskiego...
czytaj
Ilość komentarzy: 0