Największe na świecie targi R+T w Stuttgarcie dla producentów żaluzji, bram i osłon przeciwsłonecznych dobiegły końca. W ciągu kilku dni targowych można było nie tylko poznawać nadchodzące trendy w branży, ale również podziwiać stoisko firmy Anwis przygotowane przez Smart Design Expo.
Co 3 lata, 10 hal wystawienniczych zapełnia ponad 60.000 zwiedzających ze 122 krajów. Firma Anwis, czołowy europejski producent osłon okiennych, wystawia się na targach R + T w Stuttgarcie od wielu lat. W tym roku jednak zaznaczyła wyraźniej swoją obecność.
160 m2 stoiska przybrało formę nowoczesnej bryły, która ma symbolizować dom, naturalne środowisko do prezentacji rolet Anwis. Wybrano trzy główne materiały do zabudowy stoiska: beton, sklejkę topolową oraz lakierowaną na czarno stal. Na uwagę zasługuje fakt, iż nie są to typowe i często używane materiały w zabudowie stoisk targowych.
Ściany zyskały betonową elewację wykonaną z 1150 zabetonowanych pasków sklejki o różnej grubości. Taki zabieg stworzył dynamiczną fasadę imitującą swoim wyglądem żaluzje.
W ścianach elewacji domu o wysokości 5,5 m umieszczono firmowe produkty, ale ich rozmiary zostały celowo przeskalowane. W 9 otworach okiennych o wymiarach 3,30 / 1,55 m zawisły nowoczesne rolety, które zamontowano z dwóch stron – od wewnątrz i na zewnątrz. Nowości firmy Anwis zostały dodatkowo wyeksponowane na dwóch ekspozytorach, tuż przy głównym wejściu stoiska.
Stoisko miało jedno główne wejście, które kierowało zwiedzających do środka. Przestrzeń wewnątrz została zmaksymalizowana, a produkty - odpowiednio wyeksponowane. Były one widoczne w formie galerii zdjęć oraz obecne w aplikacji z rozszerzonej rzeczywistości, która umożliwiała wirtualny spacer po domu z produktami Anwis.
W miejsce tradycyjnych stołów do rozmów biznesowych na stoisku umieszczono ogromną ladę informacyjną. Dzięki dolnemu podświetleniu, potężny monolit o długości 7 m pozyskał lekkość. Ze względów funkcjonalnych lada została wykonana w 3 modułach. Wyposażono ją w szuflady na próbki oraz wnęki na katalogi. Lada ze sklejki topolowej kryła w sobie niespodziankę – aranżację z ponad 60 roślin zielonych. Postawiono na sukulenty, rośliny bardzo nowoczesne, niezwykle odporne i proste w obsłudze, a zarazem zachwycające bogactwem form. Przestrzeń pomiędzy roślinami wypełniono żwirem i wulkanicznymi kamieniami komponującymi się z ciepłą barwą naturalnej sklejki. Dla kontrastu dobrano gatunki o liściach w szarych, jasnych i matowych odcieniach.
Nad ladą zawisła potężna dekoracja z drewnianych kół wyciętych laserowo. 3 warstwy sklejki topolowej swoją formą nawiązywały do kształtu logo Anwis. Bardzo ważnym punktem stoiska i akcentem marki Anwis była podświetlana fotografia za ladą w wymiarach: 7m x 4m.
Na przestrzeni 160 m2 zaplanowano także pomieszczenie vip room o wymiarach 2,5m x 3,6 m oraz pomieszczenie gospodarcze będące zapleczem dla pracowników firmy Anwis. VIP room nawiązywał klimatem do reszty stoiska, celowo wykorzystano tu ponownie fotografię autorstwa Szymona Brodziaka oraz te same rośliny. Szyku i elegancji dodawały wnętrzu dwie lampy zaprojektowane przez R. & E. Bouroullec.
Pracownia Smart Design Expo projektuje i buduje stoiska targowe w całej Europie. Kilkuletnie doświadczenie sprawiło, że projekt postanowili sporządzić odpowiednio wcześnie, bo już na 10 m-cy przed targami. Jak sami wspominają, jest to odpowiedni czas, aby dopracować najważniejsze szczegóły prezentacji marki oraz ustalić warunki zabudowy z organizatorami targów w przypadku niestandardowych rozwiązań. Projekt udoskonalano ponad 10 razy. Wszystko po to, aby stał się on prawdziwym manifestem marki Anwis na targach.
Nad montażem stoiska pracowało 13 osób przez 6 dni. By prace montażowe przebiegały sprawnie należało wykonać jak najwięcej elementów przed targami. I tak w stolarni powstały zarówno elementy gotowe, jak i półfabrykaty, które dopasowywano podczas montażu. Wartym podkreślenia faktem jest organizacja pracy przy wykończeniu ścian dekoracyjnym betonem. Przez 6 dni montażu dwie osoby z ekipy Smart Design Expo kładły tynk betonowy, który potrzebował czasu na wyschnięcie. Fasadę z zabetonowanych pasków sklejki montowały natomiast 3 osoby przez 3 dni. Przy tak skomplikowanych i indywidualnych projektach i jednocześnie krótkim czasie, właściwa organizacja pracy czasu montażystów ma znaczenie.
Projekt i zabudowa stoiska Anwis: Smart Design Expo Sp. z o.o.
Zespół:
project manager: Nicola Styczyńska,
designer: mgr inż. arch. Marzena Michalska
Współpraca: Kwiaty i Miut
Powierzchnia: 160m2
Realizacja: 2018
Lokalizacja: Targi R+T Stuttgart
Zdjęcia: Patryk Lewiński
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Wnętrza nowego hotelu na Kazimierzu powstały z inspiracji malarstwem Zofii...
czytajBrytyjska siedziba Instytutu Goethego w Londynie znajduje się w dwóch...
czytajRezerwując nocleg w hostelu, spodziewamy się zazwyczaj umiarkowanego standardu, a...
czytajCzy jest możliwe połączenie innowacyjności z klasyką w przestrzeni biurowej?...
czytaj
Ilość komentarzy: 0