Już po raz 11. w PPNT Gdynia Centrum Designu spotkają się profesjonaliści z polskiej branży projektowej i entuzjaści dobrego wzornictwa. Dziesięć letnich dni między 6 a 15 lipca wypełnią po brzegi warsztaty, wykłady, wystawy, panele dyskusyjne i projekcje filmowe. Zanim jednak poznany pełen program GDD2018, warto przyjrzeć się identyfikacji wizualnej festiwalu.
Hasło nadchodzącej edycji Gdynia Design Days – Error – mieści w sobie szereg znaczeń i interpretacji. Error z łaciny oznacza błąd, a jako czasownik mówi o wędrowaniu i tułaczce. Słowo używane od wieków, dziś kojarzone jest przede wszystkim z awarią systemu operacyjnego. To także niezgodność z obowiązującymi regułami, brak porozumienia między ro zmówcami, niejasne komunikaty w przestrzeni społecznej i wirtualnej. W efekcie znajdujemy się w nieustannym stanie wytrącenia z równowagi, w którym zawodzą wszystkie znane nam metody działania. Jesteśmy zmuszeni do poszukiwania skutecznych, często nie typowych rozwiązań.
Temat festiwalu był inspiracją do wyjścia poza ramy standardowej identyfikacji wizualnej i stworzenia instalacji, zawierającej szereg symboli, komentujących kondycję dzisiejszego designu m.in. odhumanizowanego manekina, kable, symbolizujące zawodność technologii czy zbitą filiżankę, oznaczającą nieużytkowość. W nawiązaniu do błędu komputerowego tzw „bluescreenu” identyfikacja jest ciemnoniebieska. Plakat zaprojektowano w 3 wariantach literniczych. Autorem identyfikacji wizualnej GDD2018 jest Patryk Hardziej, a fotografie wykonała Małgorzata Popinigis.
źródło: materiały prasowe
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Szukasz oryginalnych, niebanalnych inspiracji do domu? Oferta sieciówek to nie...
czytajOd 10 do 14 lutego we Frankfurcie nad Menem odbędą się...
czytajPrzed nami, bo już z początkiem kwietnia, jedna z najbardziej...
czytajŁódź Design Festival 2022 pod hasłem RE:GENERACJA
czytaj
Ilość komentarzy: 0