Już po raz 11. w PPNT Gdynia Centrum Designu spotkają się profesjonaliści z polskiej branży projektowej i entuzjaści dobrego wzornictwa. Dziesięć letnich dni między 6 a 15 lipca wypełnią po brzegi warsztaty, wykłady, wystawy, panele dyskusyjne i projekcje filmowe. Zanim jednak poznany pełen program GDD2018, warto przyjrzeć się identyfikacji wizualnej festiwalu.
Hasło nadchodzącej edycji Gdynia Design Days – Error – mieści w sobie szereg znaczeń i interpretacji. Error z łaciny oznacza błąd, a jako czasownik mówi o wędrowaniu i tułaczce. Słowo używane od wieków, dziś kojarzone jest przede wszystkim z awarią systemu operacyjnego. To także niezgodność z obowiązującymi regułami, brak porozumienia między ro zmówcami, niejasne komunikaty w przestrzeni społecznej i wirtualnej. W efekcie znajdujemy się w nieustannym stanie wytrącenia z równowagi, w którym zawodzą wszystkie znane nam metody działania. Jesteśmy zmuszeni do poszukiwania skutecznych, często nie typowych rozwiązań.
Temat festiwalu był inspiracją do wyjścia poza ramy standardowej identyfikacji wizualnej i stworzenia instalacji, zawierającej szereg symboli, komentujących kondycję dzisiejszego designu m.in. odhumanizowanego manekina, kable, symbolizujące zawodność technologii czy zbitą filiżankę, oznaczającą nieużytkowość. W nawiązaniu do błędu komputerowego tzw „bluescreenu” identyfikacja jest ciemnoniebieska. Plakat zaprojektowano w 3 wariantach literniczych. Autorem identyfikacji wizualnej GDD2018 jest Patryk Hardziej, a fotografie wykonała Małgorzata Popinigis.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Za sprawą połączenia Stockholm Design Week i Stockholm Furniture &...
czytajW dniach 10-11 października w szczecińskiej hali MTS odbędą się...
czytajII edycja 4 Design Days odbędzie się w dniach 16-19...
czytajTargi wyposażenia wnętrz Warsaw Home na stałe wpisały się w...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz