Już po raz 11. w PPNT Gdynia Centrum Designu spotkają się profesjonaliści z polskiej branży projektowej i entuzjaści dobrego wzornictwa. Dziesięć letnich dni między 6 a 15 lipca wypełnią po brzegi warsztaty, wykłady, wystawy, panele dyskusyjne i projekcje filmowe. Zanim jednak poznany pełen program GDD2018, warto przyjrzeć się identyfikacji wizualnej festiwalu.
Hasło nadchodzącej edycji Gdynia Design Days – Error – mieści w sobie szereg znaczeń i interpretacji. Error z łaciny oznacza błąd, a jako czasownik mówi o wędrowaniu i tułaczce. Słowo używane od wieków, dziś kojarzone jest przede wszystkim z awarią systemu operacyjnego. To także niezgodność z obowiązującymi regułami, brak porozumienia między ro zmówcami, niejasne komunikaty w przestrzeni społecznej i wirtualnej. W efekcie znajdujemy się w nieustannym stanie wytrącenia z równowagi, w którym zawodzą wszystkie znane nam metody działania. Jesteśmy zmuszeni do poszukiwania skutecznych, często nie typowych rozwiązań.
Temat festiwalu był inspiracją do wyjścia poza ramy standardowej identyfikacji wizualnej i stworzenia instalacji, zawierającej szereg symboli, komentujących kondycję dzisiejszego designu m.in. odhumanizowanego manekina, kable, symbolizujące zawodność technologii czy zbitą filiżankę, oznaczającą nieużytkowość. W nawiązaniu do błędu komputerowego tzw „bluescreenu” identyfikacja jest ciemnoniebieska. Plakat zaprojektowano w 3 wariantach literniczych. Autorem identyfikacji wizualnej GDD2018 jest Patryk Hardziej, a fotografie wykonała Małgorzata Popinigis.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Jubileuszowa edycja targów FORUM WENTYLACJA – SALON KLIMATYZACJA 2017 odbędzie...
czytajOdbywające się sercu Wschodniego Londynu targi London Design Fair to...
czytaj14 stycznia 2012 zakończono święto wszystkich dekoratorów wnętrz i architektów...
czytajNa odbywających się raz w roku targach Ambiente, czołowi międzynarodowi...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz