Założeniem projektu Muzeum Widzialne jest popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez muzea. Zainaugurowany w 2013 roku projekt, zaprasza wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak i grafików projektujących dla muzeów.
Podczas gdy dla sektora komercyjnego to coś oczywistego, w przypadku muzeów dopiero od kilku lat możemy obserwować przykładanie coraz większej wagi do jakości systemów identyfikacji wizualnej, druków informacyjnych czy stron internetowych. Muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenia swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu. Takie podejście jest jedną z oznak charakterystycznych dla dobrze zarządzanych muzeów, rozumienia społecznej roli muzeum, które – będąc instytucją kultury – powinno również w ten sposób przyczyniać się do kształtowania potrzeb estetycznych swojej publiczności.
IDENTYFIKACJA MUZEUM
I nagroda
Muzeum Narodowe we Wrocławiu za nową identyfikację wizualną Muzeum Narodowego we Wrocławiu
II nagroda
Advertis Sp. z o.o. Sp.k. za system informacji wizualnej Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
Zespół Advertis odpowiedzialny był za projekt, produkcję oraz montaż systemu informacji wizualnej, którego koncepcję przygotowała pracownia LOFT Magdalena Adamus. Prace obejmowały oznaczenia części wystawienniczej, administracyjnej oraz socjalnej na powierzchni dziewięciu pięter budynku, przestrzeni parkingu oraz otoczenia na zewnątrz muzeum.
III nagroda
Muzeum Narodowe w Gdańsku za identyfikację wizualną obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga
Wyróżnienie: Bang Bang Design za identyfikację wizualną Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny im. Teodory i Izydora Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich
Wyróżnienie Muzeum Miejskie w Żorach za identyfikację wizualną muzeum # MUZE.ON # CZAS NA MUZEUM
IDENTYFIKACJA WYSTAW CZASOWYCH
I nagroda
Muzeum Miasta Gdyni za identyfikację wystawy Marek Cecuła- Polskie Projekty Polscy Projektanci
II nagroda
Studio Podpunkt za identyfikację wystawy Plakat – Remediacje w Muzeum Plakatu w Wilanowie, oddziale Muzeum Narodowego w Warszawie
III nagroda
Muzeum Śląskie w Katowicach za identyfikację wystawy Nie jestem już psem
Wyróżnienie
Muzeum Regionalne w Stalowej Woli za identyfikację wystawy Miasto i las
Wyróżnienie
Piotr Chuchla za identyfikację wystawy Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Szczegóły dotyczące pozostałych kategorii na stronie organizatora konkursu
źródło: materiały Muzeum Widzialne, Advertis
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Już trwa konkurs GROHE Funkcjonalność. Sztuka. Wyobraźnia.!
czytajCentrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych (CRPK) ogłasza wyjątkowy konkurs na stworzenie...
czytajKonkurs make me! to kluczowy element Łódź Design Festival realizowany...
czytajSony VAIO we współpracy z Pies Czy Suka Design Store...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz