Polski rynek startupów rozwija się bardzo dynamicznie, czego logicznym następstwem było powstanie platformy, która wspiera to środowisko. Takim miejscem jest The Heart Warsaw, inicjatywa Tomasza Rudolfa, która znalazła swoje urzeczywistnienie na 38 poziomie w Warsaw Spire, w biurze zaprojektowanym przez Workplace.
Zespół Workplace odpowiedzialny był za koncepcję designu, opartego na zgromadzonym przez lata doświadczeniu w projektowaniu firmowych przestrzeni coworkingowych. Punktem wyjścia do procesu projektowego była historia kariery prof. Zbigniewa Religi oraz determinacja jego zespołu do przełamywania ograniczeń w jakich działali. Biuro ma działać jak sala operacyjna, na której przygotowane przez start’upy pomysły do wzrostu wszczepiane są do największych międzynarodowych organizacji.
Projektując środowisko pracy, Workplace od lat zbiera wnioski ze współpracy z wieloma różnymi typami przedsiębiorstw. Tym razem była to jednak pierwsza okazja, aby wziąć udział w procesie, w którym nie było sprecyzowanej organizacji i docelowego użytkownika. Postawiło to pod znakiem zapytania standardowy proces składający się z badań, projektu architektonicznego oraz realizacji i zarządzania zmianą, które Workplace prowadzi.
Ze względu na złożony charakter działalności wspólnie zdecydowano, aby powierzchnię kondygnacji podzielić na dwie części. Część Lewa - dedykowana organizacji wydarzeń i konferencji oraz Część Prawa - przeznaczona pracy, w której swoje tzw. garaże zajmują starannie dobrane zespoły współpracujących startupów i organizacji. Nasunęło to naturalne skojarzenie z dwoma rodzajami krwi krążącej po organizmie i stało się punktem wyjścia do opracowania koncepcji na space branding i wayfinding.
Zwornikiem dwóch części The Heart jest interaktywna sala kreatywna. Nie ma w Warszawie drugiego takiego miejsca możliwego do wynajmu, gdzie można przeprowadzić spotkanie z 15-osobowym zespołem w sali wyposażonej w trybuny, pufy, podnoszone stoły oraz interaktywne ekrany.
Projekt przestrzeni dopełnia unikalny system orientacji przestrzennej oraz space brandingu. Ciągła rotacja gości wymagała czytelnego oznakowania funkcjonalności zarówno w części konferencyjnej jak i biurowej. Ponadto przypisanie pomieszczeniom bohaterów związanych z polską historią i kulturą wskazuje na korzenie całej organizacji.
W związku z tym, że obecna lokalizacja firmy nie jest docelowa i ma obowiązywać przez trzy lata (nowa siedziba mieścić się będzie w The Hub, nowej inwestycji Ghelamco), to budżet był odpowiednio zmodyfikowany w stosunku do typowej pięcioletniej inwestycji. Projekt wymagał przeniesienia poszczególnych elementów do nowej powierzchni, od mebli począwszy a na ścianach mobilnych skończywszy.
Głównym wyzwaniem okazał się termin realizacji. Biuro zostało zaprojektowane i oddane do użytku w ciągu 6 miesięcy, co niewątpliwie możliwe było dzięki dyspozycyjności ekip wykonawczych dewelopera oraz zgranej współpracy na linii The Heart Warsaw, Workplace oraz Ghelamco.
Biuro The Heart Warsaw
Projekt wnętrz: Workplace/ Bogusz Parzyszek, CEO | Founder; Dominika Zielińska, Head of Architecture | Managing Partner; Igor Białorucki, Architect; Anna Zapart, Senior Architect; Maciej Kolak, Architect; Paulina Wojno, Architect | 3D graphic designer; Damian Bieniek, Anna Rzeźnik, Kasper Skirgajło-Krajewski | Space branding & Wayfinding
Powierzchnia: 1530 mkw
Realizacja: 2017
Lokalizacja: Warszawa
źródło: materiały prasowe Workplace
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Trzy piętra w nowym budynku przy ulicy Przeskok w Warszawie...
czytajJedną z ciekawszych realizacji ubiegłego miesiąca w kategorii przestrzeni publicznych...
czytajDobrze znana polska firma Empik działa na polskim rynku już...
czytajTakiego wnętrza pozazdrościć mogliby giganci IT z całego świata. Siedziba...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz