Trendy i potrzeby w branży contact center

Trendy i potrzeby w branży contact center

Kiedy w latach 90-tych powstawały pierwsze rodzime firmy call center, powierzchnie biurowe nie oferowały obecnych możliwości, a świadomość efektywności przestrzeni biurowej była o wiele niższa niż obecnie. Rynek firm call center, oferujących najprostsze usługi, mocno ewoluował w kierunku specjalizacji i profesjonalizacji. Obecnie wykonuje się więcej różnorodnych aktywności i zadań niż początkowe 8 godzin na tzw. słuchawce. Za zmianą stylu pracy nastąpiły również zmiany w przestrzeni biurowej, która ma wspierać pracowników w ich codziennej pracy.

Profil pracownika

Przyjęło się, że w biurach call contact center pracują osoby, które zaczynają swoją karierę zawodową. Obecnie są to najczęściej pracownicy z pokolenia Y, którzy wymagają od swojego pracodawcy czegoś więcej, niż tylko satysfakcjonującej wypłaty. Przedstawiciele tego pokolenia, tzw. millennialsi, to osoby ambitne, zorientowane na osobiste osiągnięcia i samorozwój. Traktują zwykle pracę w call contact center jako pierwszy przystanek na drodze zawodowej. Dzięki uwielbianej przez nich technologii mają dostęp do światowych trendów i zagranicznych wzorców pracy. Są mobilni i niezależni, co sprawia, że stosunkowo łatwo podejmują decyzję o zmianie pracy. To wszystko sprawia, że stają się wielkim wyzwaniem dla managerów, którzy zwykle są z innej generacji. Pozyskanie młodych ludzi do pracy i utrzymanie ich wewnątrz organizacji jest obecnie jednym z głównych problemów współczesnych firm z sektora BPO/SSC.


call center w Polsce

Rotacja pracowników

Największym problemem związanym z rotacją pracowników w centrach obsługi klienta jest wypływanie wiedzy z organizacji. Ambitny pracownik, jeśli nie dostanie szansy rozwoju wewnątrz firmy, będzie szukał jej na rynku. Zdobyte przez niego doświadczenie nie będzie mogło przynieść firmie wartości dodanej, którą mógłby kreować rozwijając się nadal w jej strukturach. Szansą na zatrzymanie go jest umiejętne zarządzanie talentami oraz oferowanie pakietu benefitów, które podniosą jego satysfakcję z pracy. Karta sportowa czy prywatna opieka zdrowotna stają się standardem. Niestety standardem już niewystarczającym. Dodatkowe benefity, takie jak efektywne i dobrze zaprojektowane biuro może realnie wpłynąć na jego zadowolenie z pracy.

Przestrzeń, w której dobrze się pracuje

Obecnie przestrzeń biurową postrzegamy jako narzędzie wspierające codzienną pracę zespołów. Dostarczenie pracownikom ergonomicznych stanowisk pracy, miejsc do spotkań, miejsc do pracy cichej czy też stref socjalnych sprawia, że wykonywanie codziennych zadań staje się łatwiejsze. Biuro contact center nie musi być sztampowe, złożone jedynie z boksów, w których pracownicy wykonują swoje główne zadania. Rozwój technologii i elastyczne formy pracy umożliwiają pracownikom pracę w komfortowych warunkach, na większej przestrzeni oraz z możliwością wykonywania zadań poza biurkiem. Na takie rozwiązania zdecydowały się międzynarodowe linie lotnicze Cathay Pacific, dla których Grupa Nowy Styl wyposażyła w Krakowie Globalne Centrum Kontaktu.

Efektem prac były wnętrza, które stały się wizytówką firmy i wspierają ją w pozyskaniu najlepszych pracowników na konkurencyjnym krakowskim rynku pracy.

Jak stworzyć atrakcyjne biuro contact center?

Unikalny branding sprawia, że biuro staje się wizytówką firmy, ukazując jego wartości i misję. Dodatkowo pozwala wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Według pracowników, wygląd biura świadczy o tym, czy pracodawca dba o swój zespół.

biuro call center linii lotniczych

Dodatkowe przestrzenie socjalne, w których pracownicy mogą odpocząć i spędzić przerwę w gronie współpracowników, podnoszą morale zespołu. Udowodnione jest, że spotkania nieformalne przy kawie są bardziej efektywne od tych w tradycyjnych salach konferencyjnych. Praca z osobami, które lubimy i znamy jest przyjemniejsza, ale i bardziej efektywna.


biuro call center linii lotniczych
Jak cię widzą, tak cię piszą – biuro staje się obecnie elementem employer brandingu, pozwalając zainteresować potencjalnych pracowników firmą.

call center w Polsce
Dawne boksy zastępują wygodne stanowiska pracy oraz dodatkowe rozwiązania akustyczne, takie jak tapicerowane panele biurkowe, akustyczne panele i inne rozwiązania, które pozwalają wytłumić pomieszczenia biurowe.

call center w Polsce

Podział przestrzeni na 3 makrostrefy komunikacji, koncentracji i administracji sprawia, że pracownicy nie przeszkadzają sobie nawzajem w wykonywaniu obowiązków.


call center w Polsce

źródło: materiały prasowe Nowy Styl Group

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!