Suprematyzm jako koncepcja artystyczna, redukująca formę składowych elementów dzieła do „atomowych”, podstawowych form, stał się myślą, według której nie tylko nakreślono sposób skonstruowania całego centrum obiektu, ale również w szerszej interpretacji przeniesiono ją do wnętrza kina. Założenia suprematyzmu, koncepcji redukowania i łączenia elementów, które wraz z iluzją światła i pewną abstrakcyjnością oraz iluzorycznością świata filmu i obrazu składają się na całość zjawiska, jakim jest kino - dają pewną abstrakcyjność temu zjawisku. Tak powstała koniunkcja, która nakreśliła kierunek myślenia o nowym zadaniu.
3. Trzeci obszar związany jest z identyfikacją firmy. Wychodząc z geometrii znaku zbudowano jego trójwymiarową, przenikającą się metaforę. Na poziomie kolorów firmowych zostały one sumarycznie zredukowane do bardzo ograniczonych obszarów, jako składowych barwy.
Te trzy obszary były przedmiotem intelektualnej gry projektantów. Abstrakcyjnego, ale spójnego z idami Malewicza, wyszukiwania elementarnych czynników na poziomie geometrii, figur i kolorystyki, które połączyły w całość graficzną i przestrzenną analizę całosci zadania.
Korzystając z trzech głównych dla projektantów kolorów – czerni, żółci i bieli oraz syntetyzując kształty do uprzestrzennionych form wynikających z kształtu logo, uzyskano zestaw dosyć radykalny i nietypowy. Przyjęto stopniowanie kolorów od najjaśniejszych w strefie wejścia do najciemniejszych w sali kinowej jako zasadę, w której pośrednim elementem jest kolor żółty, łamany pryzmatyczno-fraktalowym motywem.
Sprowadzono podział kolorystyczny do najważniejszych akcentów. Komunikacja odbywa się w pionowych i poziomych białych tunelach, łącząc przestrzeń kina rozgrywając się na kilku poziomach i pozwalając przechodzić z bieli od absolutnie czarnych sal kinowych poprzez żółte przestrzenie. Malarski efekt gradientu, jako zabieg zaczerpnięty z tradycyjnego warsztatu, to widoczne łączenie żółci z czernią. Iluzja przełamywania się tych dwóch kolorów daje jednocześnie fizycznie namacalny, malarski efekt, który jest widoczny na ścianach.
Poszukiwano wielu przykładów kalejdoskopowego łączenia się elementów fizycznych ze świetlnymi, które uzasadniałyby takie a nie inne budowanie tych kompozycji na drodze redukcji. W wyniku tego projektanci doszli do bardzo uproszczonego i oszczędnego rozwiązania, powstałego w oparciu o zdyscyplinowaną paletę barw. W sumie dało to efekt minimalistyczny i niezwykle radykalny.
Większość klientów tego kina to ludzie młodzi, studenci, uczniowie, a kontekst miejsca nie jest tu bez znaczenia. Moskwa to miasto szare, mocno zakurzone i zabłocone przez skutki długiej zimy. Propozycja biura projektowego jest ucieczką od tego, co typowe dla takich miejsc. Obecne kina w Moskwie charakteryzują się bezpiecznymi i wygodnymi w takim klimacie rozwiązaniami. Ta propozycja jest inna – zaproponowano wyjście z cienia tej oczywistości i z mroku. Ukazano to poprzez wszechobecność światła dziennego i podkreślono ten fakt. Uczyniono z tego wartość.
Nowe kino znajduje się na ostatnich kondygnacjach centrum, z dala od ulicy i parkingu, Idąc długimi korytarzami Kuntsewo Plaza do Mori Cinema, możemy znaleźć się w miejscu, które błyszczy i mieni się, a poprzez wielką szklaną elewację doświetlone jest na 3 poziomach.
Wnętrza kina Mori Cinema-IMAX
Projekt: Robert Majkut Design
Realizacja: 2016
Powierzchnia: 3500 m2
źródło i zdjecia: materiały prasowe OKK! design
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Transatlantyk Festival 2017 dobiegł końca, a wraz z nim jedna...
czytajW butiku ANCHORET w Pekinie powstał niewielki ekspozytor obuwia zaprojektowany...
czytajLodziarnia „MILK lodowe bistro” w Łodzi otworzyła nowy lokal przy...
czytajHistoryczne wnętrze Ratuszu w Jeleniej Górze udoskonalone na nowo! Zobacz...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz