Rozstrzygnięto konkurs organizowany przez marki Opoczno i Cersanit. Zadaniem architektów i projektantów wnętrz było przygotowanie wizualizacji łazienki wybranej spośród zdjęć przesłanych przez użytkowników serwisu Homebook.pl.
Zgłoszone do pierwszego etapu konkursu pomieszczenia były często w opłakanym stanie, a ich opisy wskazywały na konieczność szybkiego remontu. Użytkownicy dodatkowo wskazywali styl, który ich najbardziej zainspirował. W tym celu mogli wybierać spośród aranżacji marki Opoczno.
Do drugiego etapu wytypowanych zostało 20 łazienek. Projektanci przygotowali swoją wizję tych pomieszczeń, wykorzystując w nich produkty marki Opoczno.
Autorką zwycięskiego projektu została Anna Błaszak. Projekt idealnie spełniał wymagania opisane w zgłoszeniu. Rozkład sprzętów w projekcie zgadzał się z lokalizacją istniejących przyłączy a rozmieszczenie sprzętów było zgodne z zasadami ergonomii. Nie bez znaczenia była również artystyczna wizja samego wnętrza, jak i estetyka wizualizacji. Projektantka wykorzystała kształt pomieszczenia do stworzenia zamykanej przestrzeni na składowanie, piecyk i pralkę, dzięki czemu wnętrze nie sprawia wrażenia przeładowanego. Drzwi przesuwne doskonale nadały się do małej przestrzeni, nie kolidując ze sprzętami, a dobór jasnego drewna, bieli ceramiki w zestawieniu z kontrastowymi czarno - białymi płytkami Pret-a-Porter Opoczno ocieplił i nadał pomieszczeniu spektakularnego, nowoczesnego charakteru. Umywalka Metropolitan marki Opoczno naprzeciwko wejścia stworzyła oś widokową a użycie lustra na całą szerokość ściany jeszcze bardziej powiększyło optycznie przestrzeń.
![]() Zwycięska łazienka przed metamorfozą
|
![]() Zwycięska aranżacja
|
![]() Zwycięska aranżacja
|
![]() Zwycięska aranżacja
|
Laureat drugiego miejsca – Beata Królikowska z biura projektowego ARTIEGO Lublin zaproponowała łazienkę utrzymaną w szarościach z użyciem płytek z serii Light Marble marki Opoczno. Jury doceniło ponadczasowość projektu – podczas gdy moda na inne kolory przemija, szarości są niemal zawsze na topie. Poza tym, można ją urozmaicać dodatkami w innych kolorach, które możemy zmieniać w zależności od naszego nastroju czy obowiązującej mody.
![]() Łazienka przed metamorfozą - II miejsce
|
![]() Aranżacja łazienki, która zajęła II miejsce
|
Trzecią nagrodzoną aranżację, wykonaną przez WizualHome3D, wybrano ze względu na umiejętny mariaż klasycznego stylu płytek kolekcji Light Marble Opoczno z nowoczesnym, minimalistycznym designem ceramiki i mebli łazienkowych. Całkowicie klasyczne wnętrze w tym przypadku mogłoby się kojarzyć z czymś nudnym i przewidywalnym, przy nowoczesnym istniała obawa, że wyjdzie z mody w krótkim czasie. Zaproponowana aranżacja pogodziła oba style, a dodatki w postaci drewnianej półki i kosza, wprowadziły do wnętrza klimat przytulności.
![]() Łazienka przed metamorfozą - III miejsce
|
![]() Aranżacja łazienki, która zajęła III miejsce
|
Nagrodą dla zwycięzcy jest wyjazd do Bolonii na zbliżające się Międzynarodowe Targi CERSAIE!
Źródło: Cersanit
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Jeszcze do 15 stycznia 2012 r. można zgłaszać prace w...
czytajFirma Lentewenc - organizator targów Warsaw Build - postanowiła...
czytajBiuro mode:lina™ zwycięzcą nagrody Best Office Awards 2017. W kategorii...
czytajPrzedmiotem konkursu CASIO GRAND DESIGN jest projekt ławy korespondującej z...
czytaj
Ilość komentarzy: 0