Naturalne materiały, pastele, klasyka z kolorami, a może kontrolowana korozja – który z trendów w aranżacji łazienek na 2016 rok zyskał największe grono sympatyków wśród redaktorów tytułów wnętrzarskich? Z przeprowadzonego przez firmę Radaway badania wynika, że to jednak kierunek polegający na podkreślaniu indywidualnego charakteru wnętrza skradł serca dziennikarzy. Czy czytelnicy pójdą za głosem mediów?
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Zabawa to nasza praca
Łazienka z charakterem
Rola dziennikarzy w kształtowaniu gustów Polaków oraz inspirowaniu do zmiany aranżacji wnętrza jest nieoceniona. Pełnią bowiem funkcję przewodnika – wskazują trendy, prezentują dostępne na rynku nowatorskie rozwiązania, radzą, jak zaaranżować „trudną” przestrzeń. Dlatego do dyskusji na temat tego, jak w najbliższym czasie będą wyglądały łazienki Polaków. W badaniu ankietowym wzięło udział kilkudziesięciu dziennikarzy kluczowych tytułów wnętrzarskich. Wynika z niego, że ulubionym przez redaktorów trendem w aranżacji przestrzeni sanitarnej jest personalizacja. Indywidualny charakter łazienki jest jednym z najbardziej popularnych kierunków, coraz częściej docenianym także przez Polaków. Moda na oryginalność dotyczy nie tylko wykończenia ścian, akcesoriów łazienkowych czy płytek, ale także spersonalizowanych rozwiązań, takich jak np. kabiny prysznicowe z grawerem na szkle. Do ulubionych trendów dziennikarzy należy zaliczyć także naturalne materiały – beton, kamień (nie mylić ze stylem eko!) oraz pastelowych barw.
Przepowiednia na mur beton
Przy wyborze stylu wnętrza Polacy poszukują inspiracji w prasie branżowej, częściej sugerują się także zdaniem specjalistów, niż samodzielnie szukają nowych rozwiązań. Zdaniem dziennikarzy biorących udział w badaniu to jednak nie personalizacja zagości na dobre w polskich łazienkach. Prawie co drugi dziennikarz wskazał na surowe materiały – beton i kamień. Jak twierdzą eksperci, trend przyjmie się w polskich warunkach i będzie utrzymywał się przez najbliższe sezony. Co więcej? Polacy porzucą beże i brązy na rzecz pasteli. Bardziej odważni sięgną po takie rozwiązania, jak kabiny prysznicowe z grawerem na szkle czy styl określany mianem kontrolowanej korozji. Nadal będzie rządził minimalizm i nowoczesność, ale będzie w nich więcej designu.
Z wizytą u redaktorów
Z badania wynika, że dla większości dziennikarzy łazienka stanowi prywatną strefę komfortu. To tu, po ciężkim dniu, mogą się zrelaksować i pobyć sam ze sobą. Co czwarty respondent podkreślił, że łazienka to pomieszczenie, które najtrudniej zaaranżować – jest często niewielka, nieustawna, wymagająca wysiłku przy urządzeniu. A jak wyglądają łazienki samych dziennikarzy? Są minimalistyczne i nowoczesne, z elementami stylu eko. Jeżeli chodzi o kolorystykę, podobnie jak w przypadku łazienek czytelników – dominują w nich biel, beże, brązy i szarości. Na kompozycje kolorystyczne z wykorzystaniem czerni, odcieni niebieskiego czy intensywnych barw zdecydowało się tylko 15% badanych.
W badaniu poruszono także odwieczny dylemat – wanna czy prysznic? Wyniki wskazały na remis bez półśrodków. Za kabiną prysznicową i wanną opowiedziała się taka sama liczba dziennikarzy. Rozwiązanie uniwersalne, czyli wanna z parawanem, zyskała tylko 10% głosów.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Około jednej trzeciej wszystkich schorzeń związanych z pracą stanowią zaburzenia...
czytajFornir to bardzo elegancki i funkcjonalny materiał wykończeniowy. Pozwala cieszyć...
czytajSzacuje się, że w Polsce mieszka obecnie 5 milionów singli,...
czytajOstatni rok umocnił rolę akustyki w aranżacji wnętrz użyteczności publicznej....
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz