Jednym z trendów, które coraz silniej widać na rynku biurowym w Polsce jest fala renowacji biurowców powstałych kilkanaście lat temu. Modernizują się całe obiekty, ale też poszczególne biura dużych najemców. Zmiany w budynkach są efektem podążania za nowoczesnymi rozwiązaniami, ale też potrzebą dopasowania obiektów do aktualnych wymagań w zakresie zrównoważonego budownictwa.
W poszczególnych firmach dodatkowym elementem sprzyjającym remontom jest rosnąca świadomość komfortu pracy. To jak wygląda biuro, i jak zespół zatrudnionych ludzi będzie się w nim czuł jest coraz częściej elementem walki o nowych, cennych pracowników.
Biuro musi wyglądać zaskakująco, nieszablonowo i ofertować przyjazne miejsce pracy. Firmy zmieniają więc gruntownie swoje siedziby. Przykładem takich działań jest generalny remont, który wiosną tego roku przeprowadzono w warszawskim biurze PwC.
Firma wynajmuje ponad 3 tys. mkw. powierzchni w budynku International Business Center zlokalizowanym w centrum stolicy. Budynek oddany został do użytku w 2007 r., i choć nadal uchodzi za jeden z najlepszych biurowców, firma PwC postanowiła jeszcze bardziej unowocześnić swoje biuro.
Design i ekologia - to ważne
Każda nowa aranżacja powierzchni biurowych jest dziś podporządkowana dwóm trendom: liczą się wystrój i ekologiczne rozwiązania. Nie bez przyczyny w nowych wnętrzach znalazły się m.in. sufity akustyczne marki Armstrong. Firma, podobnie jak PwC, od lat podąża w kierunku zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności za komfort pracy. Dodatkowo te cele miały znaczenie także dla autorów nowej aranżacji – pracowni projektowej Massive Design. Współpraca trzech stron zaowocowała tym, że dziś siedziba PwC to jedno z najbardziej ekologicznych i najciekawszych wizualnie biur w stolicy.
Jest to pierwszy projekt w Polsce, w którym wykorzystano możliwości jakie daje program recyklingu starych sufitów prowadzony przez Armstrong. Firma jako jedyny producent sufitów podwieszanych od kilku lat głównie w krajach zachodniej Europy prowadzi upcykling sufitów. Stare płyty sufitowe są przez firmę odbierane i wykorzystywane w nowym cyklu produkcyjnym. Program pozwala nie tylko minimalizować ilość odpadów budowlanych, ale przyczynia się też do tego, że nowe produkty są bardziej ekologiczne, gdyż zawierają w sobie znaczną część materiału pochodzącego z recyklingu.
W nowym biurze PwC zamontowano w sumie ponad 10 tys. mkw. płyt sufitowych Armstrong, które zawierają aż 64 proc. surowca z odzysku i są w 100 proc. przydatne do ponownego wykorzystania w przyszłości. Jednocześnie w ramach programu recyklingu wszystkie stare sufity podwieszane z siedziby PwC zostały przez Armstrong bezpłatnie odebrane
i przekazane do recyklingu. Czy taka skala działań ma znaczenie? Ogromne! 1 tys. mkw. sufitu to aż 3,8 tony odpadów budowlanych, które nie trafiły na składowisko i 7 tys. kWh zaoszczędzonej energii przy produkcji nowych sufitów. Dodatkowo sufity Armstrong zastosowane w warszawskiej siedzibie PwC posiadają Certyfikat Cradle to Cradle®, to symbol jednej z najbardziej zaawansowanych ogólnoświatowych idei zrównoważonego wytwarzania, czyli produkcji w formie „od kołyski z powrotem do kołyski”.
- W swojej działalności PwC kieruje się przede wszystkim zasadą odpowiedzialnego biznesu, dlatego tak ważna jest dla nas dbałość o środowisko, w którym pracujemy. W trakcie renowacji naszego biura zadbaliśmy zarówno o to, aby było to miejsce przyjazne pracownikom, jak również o jego ekologiczne aspekty – przyznaje Michał Gołębiewski z zespołu PR w PwC.
Ale ekologia to nie tylko recykling i oszczędzanie energii. Dzisiejsze zrównoważone budownictwo zmierza w kierunku przyjaznych dla ludzi miejsc pracy. Ważna jest jakość środowiska wewnątrz, czyli m.in. oświetlenie, akustyka, jakość powierza. Biurka większości pracowników znajdują się w dobrze doświetlonych strefach przy oknach. Poziom wpadającego naturalnego światła jest wysoki. Dodatkowo dzięki zastosowaniu białych płyt sufitowych z linii Ultima+ o wysokim współczynniku odbicia światła (87 proc.) osoby przebywające w nowym biurze pracują w dobrze doświetlonych stanowiskach pracy. To
z kolei przekłada się na niższy poziom zużycia energii w biurze zarówno w oświetleniu, jak i tej wykorzystywanej przez systemy chłodzące.
Pracodawca wraz z architektami zadbali też o komfort akustyczny. – Młodzi ludzie, tzw. pokolenie Y i Z, chcą pracować w komfortowym otoczeniu. Niewiele osób, które wchodzą na rynek pracy zgodzi się dziś spędzać 8 godzin dziennie w hałasie. Czasy kiedy nie zwracano uwagi na to w jakich warunkach się pracuje minęły – przyznaje Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong.
Płyty sufitowe zamontowane nad biurkami mają więc wysoki poziom pochłaniania dźwięków (klasa A). To ważne, gdyż stanowiska pracy, jak w większości dzisiejszych biurowców, ustawione są na planie otwartym. Rozwiązanie redukuje hałas wpływając na zwiększoną koncentrację zespołu, ale nie tylko. Płyty akustyczne Ultima+OP pozwalają też na lepsze rozumienie mowy. Współczynnik ten również znacząco podnosi wydajność i poziom skupienia w czasie pracy.
Zastosowane płyty sufitowe mają też swój udział w jakości powietrza w pomieszczeniach PwC. Charakteryzują się bowiem niskim lub zerowym poziomem emisji lotnych związków organicznych (VOC) oraz formaldehydu. Płyty posiadają klasę A/A+ według francuskiego systemu oceny VOC oraz kategorię M1 w klasyfikacji opracowanej w Finlandii.
Kreatywność rodzi kreatywność
Najważniejsze wymagania stawiane w projekcie aranżacji przyjaznego miejsca pracy często ukryte są w rozwiązaniach niewidocznych dla oka. Ale wystrój wnętrza ma także ogromne znaczenie w ocenie atrakcyjności firmy, której codziennie dokonują pracownicy. Nowe pokolenie żyje kreatywnie, i tak też chce pracować. Rośnie znaczenie biur zaaranżowanych zgodnie z ideą tzw. activity based working. A ponieważ PwC od lat wyznacza nowe trendy w podejściu do biznesu i pracy w ich nowym biurze nie mogło zabraknąć miejsc kreatywnie zaaranżowanych.
Przykładem takich przestrzeni jest kantyna pracownicza oraz liczne miejsca spotkań w mniejszych grupach. Tu Massive Design postawił na wyraźne akcenty aranżacyjne, poza żywą kolorystyką nieszablonowość wnętrz podkreślają ciekawe w formie meble np. fotele przypominające kształtem podkowę.
W kantynie znalazły się rozpoznawalne w świecie designu krzesła Vitra Eames Plastic Side Chair ustawione przy stołach. Z kolei wzdłuż blatu przy oknie pracownicy mogą usiąść na krzesłach barowych projektu Jaspera Morrisona. Elementy wyposażenie wnętrza stołówki wyróżnia prostota i czystość.
Projektanci postawili na zabawę geometrią. Stoły według projektu założyciela Massive Design – Przemysława „Maca” Stopy mają kształt nawiązujący do trójkątów, rombów. Z kolei umieszczone na suficie wyspy akustyczne Optima L Canopy to ułożone w ciągu prostokątne panele, z których co drugi został wzdłuż krawędzi uzupełniony listwą z oświetleniem. Jasne powierzchnie wysp akustycznych kontrastują z przebijającą pomiędzy nimi ciemną kolorystyką stropu i instalacji technicznych. Także pozostałe pomieszczenia nieformalnych spotkań to wnętrza, w których kolorystyka i geometria wpływają na kreatywność. Żywe barwy ścian uspakaja biała kolorystyka okrągłych wysp sufitowych Optima L Canopy Circles. W sumie w nowych wnętrzach siedziby PwC do stropu podwieszono 90 wysp akustycznych marki Armstrong.
Żródło: Armstrong Zobacz wizytówkę firmy tutaj
![]() Biuro PWC Warszawa
|
![]() Biuro PWC Warszawa
|
![]() Biuro PWC Warszawa
|
![]() Biuro PWC Warszawa
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Recepcja biura to jej wizytówka i często pierwszy kontakt klientów...
czytajZobacz ciekawy projekt wnętrz hotelu Hampton by Hilton przy krakowskim...
czytajBiuro TrueBlue znajduje się na terenie Orange Office Park w...
czytajStudio tatuażu ‘Nie po drodze’ to niewielki lokal w sercu...
czytaj
Ilość komentarzy: 0