14 sierpnia w São Paulo rozpocznie się szósta edycja wystawy The Spirit of Poland, w ramach której kilkanaście marek promować będzie polskie wzornictwo w Brazylii. Pokazane na wystawie produkty przybliżą Brazylijczykom polską kulturę materialną, jej historię oraz współczesny rozwój.
The Spirit of Poland to inicjatywa, której głównym celem jest ukazanie potencjału designu z Polski na forum międzynarodowym. Pierwsza z tegorocznych wystaw The Spirit of Poland 2014 we współpracy z Culture.pl rozpocznie się 14 sierpnia w São Paulo jako element bogatego programu DW! São Paulo Design Weekend.
W ramach współpracy z MADE, brazylijskim forum promocji designu, prezentowane będą produkty kilkunastu polskich marek. Celem wystawy jest przybliżenie polskiej kultury materialnej, jej historii oraz współczesnego rozwoju poprzez pokazanie różnorodności polskich firm, w których budowaniu projektanci mają szczególny udział. W tej edycji kontekstem dla eksponowanych obiektów stanie się historia poszczególnych marek, zaprezentowana w atrakcyjny sposób, zachęcająca odbiorcę do zapoznania się zarówno z obiektem, jak i procesem jego powstawania. Dodatkowym sposobem na wyrażenie idei wydarzenia i wartości zawartych w wystawie będzie specjalnie zaprojektowana dla The Spirit of Poland identyfikacja zapachowa.
Jaki design zostanie zaprezentowany w Brazylii?
Pierwsza grupa marek opiera swój model biznesowy na pracach badawczych nad technologią czy też produkcją, a trzonem działalności tych firm są patenty, unikalne rozwiązania technologiczne. Wśród nich znajdują się Zieta Prozessdesign, CSTM i Nobile. Drugą grupą firm są studia projektowe, które opracowały i wdrożyły własny produkt - między innymi marki biżuterii TAKK i PET PETITS. Kolejną grupę stanowią studia projektowoprodukcyjne, które wdrażają autorskie produkty pod swoją marką tak jak: Kosmos Project, MALAFOR i Tabanda. Czwartym typem firm są te, których działalność od początku opiera się na produkcji, a projektowanie jest wykorzystywane przez założycieli firmy w świadomy sposób. Taki model zaprezentowany jest m.in. na przykładzie nowego oświetlenia Kafti. Dodatkowo ciekawymi zjawiskami, jakie można zaobserwować wśród prezentowanych koncepcji marek są: reprezentowane przez Vzór ożywianie projektów – ikon polskiego designu w nowej odsłonie oraz tworzenie modelu biznesowego związanego ściśle z działaniem na korzyść osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które charakteryzuje markę WellDone®.
Marki biorące udział w edycji São Paulo:
Agnieszka Bar, CUSTOM (CSTM), Designlab, Kafti, Kosmos Project, MALAFOR, MOA, Nobile, Pani Jurek, PET PETITS, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone®, V4, Vzór, Zieta Prozessdesign.
Organizatorzy: The Spirit of Poland, Culture.pl
W tym roku, we współpracy z Culture.pl odbędą się dwie odsłony wystawy The Spirit of Poland. Pierwsza z nich prezentowana będzie w trakcie DW! São Paulo Design Weekend, kolejna w listopadzie w Muzeum Narodowym w Brasilii.
Źródło: The Spirit of Poland
![]() Agnieszka Bar
|
![]() CUSTOM (CSTM)
|
![]() Designlab
|
![]() Kafti
|
![]() Kosmos Project
|
![]() MALAFOR
|
![]() Pani Jurek
|
![]() PET PETITS
|
![]() Tabanda
|
![]() Takk
|
![]() Vzór
|
![]() Zieta Prozessdesign
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Miasto Poznań oraz School of Form zapraszają na wykład otwarty...
czytajZapraszamy 24 maja 2018 na bezpłatne szkolenie dla architektów, którego...
czytajKonferencja z cyklu Warszawskich rozmów Architektonicznych.
czytajZapraszamy na prezentację projektu w ramach cyklu Finaliści i laureaci...
czytaj
Ilość komentarzy: 0