„Link to Production” to tytuł projektu organizowanego przez Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie, IDZ (Internationales Design Zentrum Berlin) oraz Ćmielów Design Studio - marki należącej do Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A.,w ramach którego wybrani berlińscy projektanci wzornictwa przemysłowego pracują nad innowacyjnymi produktami. Obecnie trwają warsztaty rozwoju produktów, a efekty pracy projektantów poznamy na początku przyszłego roku. To już kolejny projekt IDZ z zakresu promowania strategii zarządzania designem realizowany z polskimi firmami w ramach międzynarodowego programu „Berlin Poland 2013-1014”.
Finalnie w projekcie bierze udział osiem studiów projektowych z Berlina wybranych wspólnie przez IDZ oraz Ćmielów Design Studio.
Obecnie (w listopadzie) pracują na warsztatach w Ćmielów Design Studio (Studio powstało we wrześniu tego roku w Polskich Fabrykach Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”). To nowoczesna pracownia projektowa zarządzana przez wybitnego polskiego ceramika i projektanta, Marka Cecułę. Berlińskie studia i projektanci wniosą własne różnorodne doświadczenia projektowe z pracy dla znanych europejskich marek, podzielą się znajomością procesów projektowych od idei po wdrożenie produktu, projektowanie opakowań, logistykę, standardy sprzedaży i promocji nowoczesnej porcelany. W tworzeniu nowych produktów bezcenna jest też znajomość światowych trendów oraz świeże spojrzenie na dotychczasowe produkty marki.
Uczestnicy warsztatów:
Claudia Zachow i Steffen Leuschner (www.creagens.de)
Hermann August Weizenegger (www.hermannaugustweizenegger.de)
Mark Braun (www.markbraun.org)
Maria Volokhova (www.volokhova.com)
Álbio Nascimento, Kathi Stertzig (www.the-home-project.com)
Johanna Spath, Johannes Tsopanides (www.shapesinplay.com)
Anna Badur (www.annabadur.de)
Joa Herrenknecht (www.joa-herrenknecht.com)
Projekt „Link to Production” został zaplanowany na trzy miesiące (wrzesień - listopad 2013). Po weryfikacji kandydatów i wyborze studiów projektowych, projektanci zostali zaproszeni na wizytę studyjną do Ćmielów Design Studio. Uczestnicy programu zapoznali się z poszczególnymi fazami produkcyjnymi Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”. Następnie rozwijali swoje indywidualne koncepcje, wypracowywali modele i formy. Obecnie pracują na wspólnych warsztatach w Ćmielów Design Studio i pod opieką dyrektora artystycznego Marka Cecuły zakończyć proces przygotowaniem prototypów. Najlepsze projekty mają szansę wdrożenia do najnowszej oferty pod marką Ćmielów Design Studio lub Polskich Fabryk Porcelany “Ćmielów” i “Chodzież”.
- W czerwcu br. doszło do połączenia dwóch, ponad dwustuletnich fabryk porcelany Ćmielowa i Chodzieży powracając tym samym do historycznego w latach 20-tych współistnienia, ale zachowując odrębność obu marek. Ten przełomowy moment w dziejach polskiej porcelany został we wrześniu dopełniony oficjalnym otwarciem Ćmielów Design Studio. W ten sposób powstała największa w Europie fabryka cienkościennej porcelany, która może produkować miesięcznie ok.450 Mg (5.400 Mg rocznie) tego materiału. To wielki atut, a zarazem wyzwanie jak radzić sobie na mocno konkurencyjnym rynku. Wrażliwość na nowe, zmieniające się potrzeby klienta (service design, user experience) oraz nowa kultura związana z przygotowywaniem i serwowaniem jedzenia (food design) to kierunki w projektowaniu, które będziemy wykorzystywać w strategii, by budować konkurencyjność naszej marki. W przypadku tak dużej produkcji kluczowe znaczenie ma eksport i zdobywanie światowych rynków. Naszym priorytetem na najbliższe lata w działaniach handlowych jest wzrost ekspansji na rynkach w Europie, Afryce i Ameryce. Ocena nowych możliwości, uwzględnianie w procesie produkcyjnym międzynarodowych, kulturowych różnic w projektowaniu i użytkowaniu porcelany to zadania, które będą możliwe w realizacji dzięki projektom edukacyjnym i współpracy międzynarodowej prowadzonej przez Ćmielów Design Studio, której przykładem jest program z IDZ - mówi Inga Kamińska, prezes Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A..
Program „Berlin Poland 2013-2014” organizowany przez Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie, (IDZ) obejmuje warsztaty biznesowe dla dużych i średnich przedsiębiorstw z ekspertami w dziedzinie innowacji z Berlina, którzy od lat działają jako interdyscyplinarni doradcy strategiczni. Jest to szansa na zapoznanie się ze współczesnymi metodologiami pracy sprawdzonymi w czołowych firmach z całego świata. Celem projektu jest poznanie sposobów wdrażania design managementu oraz procesów rozwoju konkurencyjności przez polskie przedsiębiorstwa w kierunkach takich jak np.:strategia designu, strategia produktu, świadczenie usług, określenie grupy docelowej, rozwój marki,wejście na rynek międzynarodowy, wzmocnienie i utrzymanie pozycji na rynku, projektowanie doświadczeń (user experience), tworzenie kompleksowej oferty firmy (service design). Najbliższe spotkania biznesowe w ramach programu “Berlin Poland 2014” dla firm odbywają się w Warszawie w listopadzie 2013 r. oraz w 2014 r. w różnych miastach Polski. Udział w nich jest bezpłatny.
Źródło: Berlin Poland 2013-2014
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
W tegorocznej, szóstej edycji konkursu, do walki o stypendium im....
czytajJak ostatnie miesiące wpłynęły na temat aranżacji wnętrz? Przekonaj się!
czytajCztery nowości produktowe prosto z targów Interzum 2015.
czytajSerie mebli „Wrinkle” i „Tangle” zostały zaprojektowane przez pracownię Clark...
czytaj
Ilość komentarzy: 0